Wednesday, August 11, 2010

AKU MARAH!!!!

   Aku anak Johor.Ye, aku anak Johor 100%.Biar di mana langit ku junjung dan bumi ku pijak aku tetap anak Johor tulen.Sebagai anak Johor aku sangat sayangkan Sultan dan kerabat baginda.Maka apabila ada mana-mana pihak tidak berotak yang cuba menggunakan nama dan wajah Sultan untuk menarik perhatian dan menambah pengaruh aku rasa cukup marah!

   Telah berdekad Johor di bawah pimpinan kerajaan BN maka tak perlulah si kaki kacau konon hebat cuba nak memikat.Andai anak Johor sebenar aku rasa takkan begitu mudah menerima parti yang entah apa-apa untuk memerintah.Tapi masalahnya, betapa ramai ( beribu-ribu) orang luar Johor yang bermastautin di Johor.Mereka inilah mungkin yang membawa wabak kudis dalam negeri Johor dengan cuba mencari pengikut agar menyokong parti yang tak sepatutnya wujud di Johor.Adat mencari rezeki di negeri orang, hormatlah sedikit adat budaya yang ada.Ini tidak, berlagak seolah-olah Johor ini mereka yang punya.Kalau aku punya kuasa saat ini juga aku minta mereka tak berotak yang konon mencari rezeki tetapi jadi batu api agar nyah segera dari Johor, bumi bertuahku!

   Rasa marah membuatku hilang selera untuk menulis.Grrrrr!!!!!

1 comments:

afj said...

mmg dorang ni..
duit kerajaan nk,tapi dok maki kerajaan tiap2 ari
org mcm tu patot nye kecualikan dr subdsidi sume bende.especially minyak,bia dorang bli 1 liter 3ringgit minyak.padan muke

Post a Comment