Tuesday, November 16, 2010

Gaun ungu idaman kalbuku



   Dengan bangganya aku berjalan di karpet merah menuju pentas.Pembesar suara di tangan ku genggam erat.Apabila saja muzik dimainkan, dengan bergayanya aku pun memulakan nyanyian. .... Where do I begin?To tell the story of how much the love can be.....

   Sambil menyanyi aku melangkah anak tangga menuju ke bawah pentas untuk menghibur teman-temanku.Sedang aku berjalan dengan penuh gaya, tiba-tiba, aku terpijak gaun cantikku.Apalagi, jatuh bergolek-goleklah aku bagai buah gugur ke bumi.Teman-temanku apalagi, ketawa makin galak.Bertuah punya kawan!Langsung tak datang menolong.Dalam aku tergolek-golek jatuh, aku rasakan sesuatu menggigit ibu jariku.Dengan segera aku membuka mata.

    Ya Allah!Si Caca kucing comelku rupanya.Laaa...rupanya aku bermimpi.Alangkah bahagianya aku jika dapat aku melaram dengan gaun ungu meleret seperti dalam mimpiku semasa dinner malam ini.Namun kerana masa tidak mengizinkan, cukuplah aku memakai baju ungu hari raya lalu yang belum ku pakai.Mimpi pun mimpilah, janji aku dapat merasa melaram dengan gaun ungu cantik idaman kalbuku....

Beginilah lebih kurang gaun ungu dalam mimpiku.Cuma bab dada tu takdelah seseksi itu.Harammm....

2 comments:

Anonymous said...

hoho jadi princess.. :D mcm rapunzel.. :D takpa la tak dapat betol2, dlm mimpi pon jadikk.. :)

Anonymous said...

waa terbaek punya mimpi.. hehehe.. :)

Post a Comment