Sunday, November 7, 2010

Ku cari damai di hati




Berikan ku 
bahagia
hidup bebas
Mencari jalan sendiri
jauhi alam derita
ku jangan diganggu lagi
kasihanilah
ku ingin nikmat bahagia
Menempuh hidup baru
Kata manis sumpahan 
janji akan setia
curahan ketika kita
dalam bermesra
itu hanyalah godaan
memujuk hatiku ini
itu telah pun ku tahu
diriku telah terpedaya



Puas sudah
kau melukakan
Tiada pernah kau meyakinkan
hati ini yg selalu
mengharapkan kasihmu
kau biarkan ku melara
mengemiskan cinta suci
apa daya hati ini
telah jatuh dilamun cinta
mengapa aku disiksa
apakah tujuan dia
mungkin kerna dia pernah
dikecewakan cinta
katakan pada diriku
aku kan membalut luka
jangan kau simpan dendammu
dan aku jadi mangsanya
Aku cinta kepadamu
Hanya itu yang ku tahu
Lupakanlah kenangan pahit
Kita bina hidup baru 


Mengapa kau
tergamak sungguh
memperdaya harapan ini
tunas kasih yang aku semai
racun berbisa yg kau sirami
beginikah balasan cinta
manis kata di bibir saja
lembut lidah mengukir janji
segunung mimpi berkecai kini
sesalan tidak terucap
bila kau berubah sikap
ku sedar siapa diriku
kau buat tempat berteduh
semoga engkau bahagia
di samping kekasih baru
andainya engkau kecewa
janganlah kau cari aku
biar saja aku sendiri
yang mencari damai di hati
airmata basah di pipi
tak mungkin dapat membasuh luka



0 comments:

Post a Comment