Monday, December 13, 2010

Aku keliru

   
Planet Marikh.
( Gambar daripada Cik Google. )

   Maklumat dr Ustz Haron Din, plnet marikh(yg terdkt dgn bumi) thh mgalami pusingan terbalik pd bln 9 yg lps.Planet yg berhmpiran dgnnya jg akan mengalami kjadian y sama.maka akn terjadi kejadian matahari naik dibarat yg juga tnda2 besar kiamat,lalu pintu taubat ditutup.kata para astronomi, bumi hnya tnggu masa sja.info ini xdidedahkan secara meluas & tlh dihentikan NASA krn ia menguntungkan pihak ISLAM.Ambillah peringatan ini samada benar @ x sejauh mana kebenarannya.sama2 dihrp xtingl solat & solat taubat ls mghrib sblm terlmbt.kita dah dkt kesitu.deMI ISLAM!!SebaRKan!

     Tepat jam 8.35 malam tadi, aku telah menerima sms di atas dari seseorang yang tak dapat ku kenal pasti.(Tapi pagi ini baru aku perasan ) Aku salin bulat-bulat isi kandungan sms tersebut untuk sama-sama kita nilai.Aku tak pasti kebenarannya maka aku cuba mencari apa-apa video berkaitan dan hasilnya seperti yang ku paparkan di bawah.



    Selepas mendengar dengan teliti isi kandungan video di atas, aku akui aku masih keliru kerana video tersebut terlalu singkat.Aku tak kata sms yang ku terima hanya dakyah kerana ada kebenarannya.Namun sebagai seorang Islam, tentu kita sedar tanpa pendedahan Ustz Harun Din atau sesiapa pun juga, kiamat itu adalah pasti.Maka tak perlu menunggu ada peringatan barulah nak beribadat.

   Untuk menghuraikan kekeliruanku, sudi apalah kiranya teman-teman pembaca berkongsi pendapat agar kekeliruan di hati dapat diatasi

4 comments:

nur said...

scarlet.." kiamat itu adalah pasti.Maka tak perlu menunggu ada peringatan barulah nak beribadat." betul tu.. pasal sms tu taktaula..
ALL IN ONE

.::: Princess MOMOY :::. said...

Ustaz kata tak elok kiter ikut SMS berantai nih
sebab ALLAH yang buat apa yang di mahunya...
bukan SMS, email or whatever.
Message yang nak disampaikan mmg baik tapi cara rantaian-jika awak tak nak dilanda musibah sebarkan ke 10 tu boleh membawa syirik jika kiter percaya dear.

Tolong Vote Momoy yer No. 382 --- pilihan 10
Undi No. 382 buka sekarang!!

ewanthology said...

dah macam2 peringatan diberi... bile kita nak mula bertaubat dan melakukan amal kebajikan?? tepuk dada tanya iman.. harap2 tak tertangguh lagi :-)

absolutely emy said...

sesama la kita beringat.. sama ada sms itu betul atau tidak.. kita masih perlu beringat dan percaya kepada hari kiamat..

Post a Comment