Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, December 27, 2010

Aku teruja!

    Malam semakin melabuhkan tirainya.Rencana awal, hanya sejam untukku melawat ke rumah teman-teman malam ini.Tapi siapalah aku untuk menentukan kerana Dia lebih mengetahui.Tanpa ku sedar rupa-rupanya hampir 4 jam aku terbang dari satu sarang ke satu sarang.Tak mengapalah... Demi teman-teman aku rela berkorban.

   Semasa aku sibuk terbang melayang, aku terima banyak sms dan pertanyaan di fb.Soalannya sama: Tcr!Esok kena gi sekolah ke? Kena pakai baju sekolah ke?.Alamak!Penat aku nak menjawab.Oleh kerana aku tak pandai berkata tidak, aku jawab juga semampuku.Eh!Pelik bin ajaib!Sebelum cuti, setiap pelajar telah dibekalkan dengan surat yang lengkap dengan tarikh-tarikh penting pembelian buku, pembayaran wang tambahan atau pendaftaran.Apa dah jadi dengan surat-surat tersebut?Takkan jadi pembungkus nasi lemak?Entah-entah dah lunyai jadi roket.Nampak gayanya tak sampailah maklumat pada ibu bapa.Hai... anak-anak.



   Telefon dari ibu bapa pun ada juga yang ku terima.Selain kes bapa jadi sesumpah ( Maaf Pendekar berkuda.Aku guna istilah sesumpah buat kali penghabisan) ada juga yang bertanya sama ada boleh dikeluarkan wang biasiswa untuk membayar buku dan wang tambahan.Jawapanku tentulah boleh, kerana memang itulah tujuan biasiswa diberikan.Ada juga yang bertanya, mengapa anak mereka tak menerima biasiswa.Jawabku: maaf encik.Biasiswa hanya untuk warganegara sahaja.Bukan warganegara, pihak sekolah akan cuba carikan derma orang perseorangan.( Untuk pengetahuan, ada pelajar warganegara Indonesia, Singapura dan Filipina di sini. Bukti makmurnya negara kita tercinta)

  Sekejap aku menjawab telefon, sekejap aku membalas sms.... alamak!Macam mana aku nak bw ni?Pening kepala aku dibuatnya.Keputusan terakhir; terpaksalah aku offkan saja telefonku.Barulah lega aku nak bw dengan kelajuan tinggi.Sambil bw, aku terfikir tentang azam tahun ini yang masih belum aku lunasi.Ahh!Malam sambut tahun baru aku cerita khas tentang azamku.Moga dipanjangkan usia olehNya.

  Esok mesyuarat guru untuk sesi 2011 akan diadakan.Biasanya buku rekod mengajar,buku mesyuarat, buku pengurusan 2011, buku pengurusan tingkatan dan buku kedatangan pelajar juga akan diedarkan.Teruja aku menerima buku-buku baru yang pasti akan kusampul sesuai identitiku.(Bukan anak murid saja yang teruja tau).Aku juga teruja untuk mengetahui tugas-tugas yang perlu ku galas.Adakah aku masih lagi perlu menjaga biasiswa( tugas yang terkadang buatku menangis dek masalah pelajar) atau masihkah lagi aku berhibur mendengar lagu bersama anak-anak bandku( tugas yang sangat enjoy buatku)...Hanya doaku janganlah aku menjadi aedes buster kerana ia benar-benar tidak sesuai dengan jiwaku!

   Sementara itu, aku sibuk mencari baju sesuai yang akan ku pakai.Juga beg mana yang akan ku bawa.Oh ya! Pen dan lain-lain tak boleh ku lupa.Opps!Aku tamatkan di sini.Mata...maafkan aku kerana terpaksa memaksamu pejam.

Tugas yang ini?Oh tidak!
( Gambar milik munivandevil )


5 comments:

Kuronofu91 said...

Salam...saya tag awk utk GA abg EQ...kalau belum join/nak join... gi kat link nie...

http://www.eqbalzack.com/2010/12/giveaway-eqbalzack-serba-satu.html

iqbalhakimi said...

selamat kembali kesekolah =D

Sharifah nor said...

tak termasuk...baju baru..tudung baru...kan..kan...kan...handbag dan kasut yg sepadan...jgn buat2 tak ingat!!!!!

MAPPIAU said...

selamat bertugas kembali cekgu :)

Mawar Merah said...

Cikgukah? Wah.. tabik sgt dgn kerjaya guru ni. MM ank cikgu-cikgi jugk.. (^.^)

Let's have a break!