Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, December 26, 2010

Benarlah bumi berputar...

   Betullah kata orang....Dunia ini berputar.Begitu juga dengan isinya.Apa yang pernah jadi kegilaan berpuluh tahun dahulu, mungkin akan jadi fesyen terkini.Contohnya rambut.5 tahun dulu andai ada orang berambut ala Alleycat, mesti orang akan gelak.Tapi sekarang aku lihat makin ramai pula berambut afro ala Alleycat.Entah-entah dah jadi fesyen terkini.


Rambut afro begini memang sesuai dengan David dan adiknya.
(Gambar hak milik alleycatsmalaysia.com)

   Kalau anda masih ingat, dalam filem Laksamana Do Re Mi,watak tuan puteri yang dilakonkan oleh Dayang Sulu, memakai dress yang amat singkat.Filem tersebut kalau tak silap dalam tahun 70an.Kini pada tahun 2010, semakin ramai artis yang semakin berani berpakaian singkat. Lihat sajalah di majalah-majalah hiburan.


Petikan dari filem Laksamana Do Re Mi


Juga dari filem Laksamana Do Re Mi


Kan lebih kurang sama saja singkatnya di tahun 2010.

Yang ini juga
Jadi benarlah dunia berputar

Tapi mengapa pakaian begini tak pernah diulang lagi?

5 comments:

zaMir said...

hmmm...benarlah bumi ni berputar....

ZWAN SABRI said...

Btol tu btol..
salah satunya seluar karet(xtawla ejaan ni btoi ka x,HAHA)

Penjejak Mimpi said...

Salam..
Dunie da nak terbalik pon...

Pink Pearl Lady said...

biasala adat ragam manusia yang mana perlu payah nak di ikut.....

Sharifah nor said...

pakai sikit2 jer..pendek2 jer...panas...[neraka lagi panas..]

Let's have a break!