Friday, December 24, 2010

Bila sekolah nak dibuka...Siri 1

      Seperti yang kita semua maklum, tak lama lagi akan berlabuhlah tirai 2010 dan akan terbitlah mentari 2011.Seperti tahun-tahun lalu, aku adalah antara berjuta-juta umat manusia yang teruja menanti datangnya tahun baru.

   Aku teruja bukan hanya kerana hari lahirku pada 1 Jan.(Kerana aku tahu tiada insan istimewa yang akan sudi berkongsi bahagia denganku).Aku teruja kerana tahun hadapan aku akan mengajar di sesi pagi setelah bertahun-tahun di sesi petang.

   Sebagai persediaan, aku pun berbelanja untuk sesi persekolahan tahun depan.Aku juga teruja seperti anak-anak didikku.Semua mesti baru ( andai yang lama tak dapat lagi ku guna )Aku juga berharap agar tahun hadapan, kebahagiaan akan tetap menjadi milikku sebagai seorang pendidik.

Kata orang, apalah ada pada pen namun bagiku aku hanya akan yakin menulis menggunakan pen di atas.Tanpa mereka hidupku terasa tak sempurna.
Inilah jenama wajibku, Faber Castell Super Click S-Fine 0.5mm.o.7mm aku tak berapa suka.


Yang ini pun wajib ada untuk mewarna-warnikan buku rekod mengajarku.Tanpa mereka ku rasa, duniaku tak bermaya.

Correction tape purple atau pink.Wajib ada.

Bentuk-bentuk menarik begini biasanya ku beli tapi sayang nak guna.

Ini pen wajib untuk aktiviti penandaan jenama M&G pen.

Fluorescent sticker untuk buku anak-anak didikku supaya senang aku mengenal buku-buku mereka.Biasanya warna ungu, biru,pink,hijau dan kuning.Satu warna untuk satu kelas.

... dan lain-lain alat tulis yang pelbagai rupa dan warna.

Kasut!!Wajib beli yang begini

...atau begini

lipstik

handbag

brooch

Jam tangan

...dan lain-lain lagi.





1 comments:

Sufia Mahzan said...

Samalah cikgu.. kdg2 cikgu2nye yg terover.. saya plak siap kuar dgn mak-mak orang, shopping mcm anak dara. Beli brg skolah je..hehe

Post a Comment