Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, December 28, 2010

What?Aku jadi setiausaha?Matilah aku!!!!

   Hari ini seperti dirancangkan Mesyuarat Pertama untuk sesi 2011 telah pun berjalan.Alamak!!!Terkejut aku bila melihatkan senarai tugasan tahun 2011.Berat tanggung jawab aku.Boleh ke aku tunaikan nanti?Macam mana kalau aku gagal?Adoi!!!Takut pula rasanya!!!

   Pertama : sebagai setiusaha Sistem Pengurusan Sekolah Kualiti(SPSK).Jawatan kuasa SPSK sangat penting bagi mempastikan apa juga tugasan dll di sekolah dilaksanakan mengikut kualiti ditetapkan.Lebih kurang macam ISO.Eeeiii!Risaunya!!!!Jawatan kuasa tahun 2010 memang superb maknanya aku mesti lipatgandakan usaha menjadi seperti mereka.

  Kedua : J/kuasa Near Miss Tingkatan 3.Tugas yang ini aku terima dengan rela hati.Seronok juga dok buat headcount dan analisis ni.

   Ketiga : Penyelaras Data SMM Sekolah / register pelajar Tingkatan 3.Tugas yang ini pun ok.Cuma aku mesti bekerja keras setiap bulan untuk memeriksa rekod-rekod kedatangan pelajar.Semua mesti perfect kerana sekolahku memang pentingkan kesempurnaan.

   Keempat : J/Kuasa biasiswa.Ok cuma jemu juga kerana ini tahun ke 5 rasanya aku dengan biasiswa.Secara automatik aku adalah ahli j/kuasa bantuan pelajar.Bolehlah aku bantu seramai mungkin pelajar yang layak.

   Kelima  : Guru Penasihat Pancaragam.Ini adalah tugasku sejak 2007 dan aku seronok dan sentiasa bersedia untuk menjalankan tugas.

    Keenam : Guru Penasihat Kelab Kebudayaan & Tarian. Sekali lagi untuk tahun ke 4.Aku memang minat bab kebudayaan ni.

    Ketujuh : Guru penasihat JRobik.Selepas tahun lepas aku tercampak ke sukan lain, kali ini aku berjaya ber JRobik kembali.(Poco-poco boleh tak?)

   Kelapan : Pengurus pasukan Catur ke pertandingan.What?Terkejut aku.Papan catur pun aku tak biasa pegang.Nasib baik bukan juru latih.

   Kesembilan : Guru penasihat rumah Ungu.Macam tau je pentadbir yang aku memang suka warna ungu.Nama rumah, belum ditetapkan kerana tahun 2011 baru ada rumah Ungu.

   Dan lain-lain tugasan biasa seorang guru.

   Selepas mesyuarat, aku menerima buku rekod mengajar, jadual dan buku catatan mesyuarat yang baru.Teruja mengalahkan budak-budak!Seronok nak mengajar ni. 2011...Ku nantikan kedatanganmu!

4 comments:

ila said...

selamat bertugas cikgu.

ha..x sabar rse nye nk naik skola

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Scarlett musti bersemangat kan? Tingat kenangan dulu2.. mase 'mude2' dulu... kerjaye guru mmg dihormati..
Muge scarlett sntiase sukses dlm mnjalankan tggungjawab & amanah yg diberi... :)

titirara said...

wohoho . akak jangan mati dulu . huhu

Yan said...

Masa jadi cikgu dulu yg akak tak sanggup adalah meeting. Berjam2.. tak faham kenap mesti berlanjut sangat..

Let's have a break!