Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, January 16, 2011

Saya juga salah kata Fasha....

  " Yang engkau pergi upload gambar tu buat apa? Maruah engkau tercalar bukan disebabkan engkau kena serang di blog tapi sejak engkau berani bergambar tak senonoh tu lagi"

   Itu intro untuk entry aku kali ini yang ditujukan khas buat Shazwani Zainul, teman si Fasha Sandha.Bagi akulah yang kolot dan tak makan pakai sudu garpu ni, bila kita bergambar tak senonoh contohnya berbikini, kita sebenarnya telah mencalarkan maruah diri, keluarga, bangsa dan agama.Tak payah tunggu blogger-blogger macam aku menyerang di internet; dunia yang tak nampak.Sebenarnya dah berkilo-kilo orang kampung dan juga orang bandar berasal dari kampung yang malu nak mengaku orang kampung, mengutuk anda dan Fasha.Tapi anda tak dengar kerana suara mereka tak sampai ke telinga anda.Jika di Indonesia, dah lama orang tunggu dengan buluh runcing agaknya.'Bunuh saja mbak!' Aku petik kata-kata adik penjual ikan asal dari Aceh yang juga marah melihat gambar Fasha.

    Fasha juga tak boleh dipersalahkan bila membenarkan gambar-gambar percutian di Bali tu dimuat naik ke Facebook.Memang dia beri keizinan pada Shazwani tetapi manalah dia tahu Shazwani akan muat naik gambar-gambar kontroversi sekali.Shazwani pula tak boleh dipersalahkan kerana bila Fasha dah beri izin, tentulah dia sangka semua gambar boleh dimuat naik.(Sebenarnya Allah nak tunjukkan bangkai gajah tak boleh ditutup dengan lalang)

   Yang salah adalah emak si Fasha kerana gagal memberi fahaman yang benar tentang berbikini.Makcik tu ada beritahu dalam akhbar : Berbikini di luar negara tu biasa buat Fasha contohnya semasa di Phuket.Jadi di Bali tu tak apalah.Yang tak boleh adalah di Malaysia.Bagi aku yang sekolah agama tak tinggi ni, ajaran emak si Fasha itulah yang salah.Allah bukan hanya ada di Malaysia saja, mak Fasha oi tapi di mana-mana!Jadi berbikini tu di mana-mana pun adalah haram.(Kecuali dalam bilik dengan Jejai kalau dia dah jadi suami yang sah)

    Fasha kata,'Saya juga salah'.(rujuk sini )Baguslah tapi bukan salah sebab kes Shazwani muatnaik gambar je tau Fasha.Salah dari segi berpakaian tak senonoh juga tau.Fasha seorang pelakon berbakat dan cantik jadi sayang sangat kalau kes-kes begini menamatkan karier Fasha.Cukup-cukuplah bergaya seksi.Kalau Fasha berubah, kak Scarlett lah yang mula-mula jadi peminat no.1.Sekarang ni peminat no.seribu je.

3 comments:

ijam ismail said...

fasha..fasha..fasha...
xabis2 wat hal..
hmmm..wish her all the best lah..

Seri Samudera said...

aku lansung tak minat.

ila said...

x tau la ape nk jadi ngn artis sorg nie.

smge ALLAH beri ptunjuk kpdnya

Let's have a break!