Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, February 10, 2011

Kita pun materialistik juga!

   Apakah erti sukses bagi anda?Maka anak-anak muridku yang manja-manja tu pun menjawab dengan bermacam jawapan.Alamak!90% jawapan yang diberikan merisaukan aku.Kenapa?Sila rujuk jawapan di bawah :


Sukses bagi saya adalah :


        1.Ada duit bertimbun-timbun.( Ok.Aku boleh terima)
        2.Ada kereta besar ) Ok juga)
        3.Ada rumah besar ( emmm...)
        4.Ada 4 isteri ( Mak datuk!Biar betul!)
        5.Ada isteri cantik ( ish!!!)
        6.Ada ramai maid ( ni mesti malas nak buat kerja rumah ni!)
        7.Ada broadband sendiri ( Budak ni teringin nak online tapi emak ayah tak beri pergi    
           CC.Bahaya!Maklumlah anak dara)
        8.Ada keluarga yang bahagia( Ini yang aku nak dengar dari tadi)
        9.Dapat masuk Universiti.( bagus!Bagus!)
       10.Dapat kahwin dengan perempuan yang lebih tua dan kalau boleh perempuan tua yang 
             kaya. ( What?Jawapan inilah yang buat aku risau.Trend kot!)


     Kesimpulan yang dapat aku buat, rata-rata anak murid aku yang berusia 16 tahun ini, materialistik! Nak salahkan siapa kerana kita yang dewasa pun materialistik juga.Contohnya aku sendiri.Tiap-tiap hari check Nuffnang aku ada BE ke tak, dah berapa jumlah pendapatan.
Anda tak gitu?Tipulah....


Aku pun materialistik juga!
(Kata tucin Cik Google)

3 comments:

nelly said...

haha ..
setelah baca , terpaksa nelly mengaku ya ..
hehehe

jom baca :
Korang kategori rajin menulis atau terus menulis ?"

Cekodok said...

dulu cekodk rajin la cek duit nuff.. sekarang.. cekodok rasa seperti tidak ikhlas pula untuk berblogging.. takpe la.. cekodok berblogging untuk kepuasan diri... janji puas...hehe

grOundnUt said...

hahahahaha....funny laa..memang zaman sekarang bebudak dah di ajar dengan gadget² dan duit²...ekekek...^^'

Let's have a break!