Tuesday, February 1, 2011

Nofollow - dofollow = bw dengan senyuman

   Hari ni pagi-pagi aku dah update blog = tulis entry termasuklah sticky post untuk followerku tersayang yang dah cecah 1060 setakat saat ini.Kemudian aku 'tersinggah' satu blog dan ada tutorial tentang 'nofollow' / 'dofollow'.Fikir punya fikir aku pun ambil keputusan agak drastik untuk turut bertukar ke 'nofollow'

  Kebetulan hari ni aku sibuk sikit jadi aku cuma dapat singgah 2,3 rumah je hari ni.Yang lain aku cuma dapat jeling-jeling je kat shoutbox.Dalam hati aku agak, habislah traffik au hari ni.Tapi,malam ni lepas Tiramisu bila aku on blog aku ni, aku terkejut tengok lebih seratus dah yang singgah.Biasanya bw macam nak mati pun jejak 12 malam baru 100 visitors.Adakah ini kerana 'dofollow' atau jasa baik Matahaw?Aku pun tak pasti tetapi siapa pun yang membantu traffik aku, aku ucapkan jutaan terima kasih.

   Tapi aku agak musykil kerana biasanya bila aku check komen, ramai jugak yang sudi nak komen tapi hari ni Iqbal Hakimi seorang(Tq ye Kapten Iqbal).Nak kata setting komen aku rosak, Iqbal boleh pulak send komen jadi aku buat kesimpulan mungkin trafik mencurah tapi 'bond' antara kawan tu takde sebab tulah takde komen.Jadi aku ambil kesimpulan untuk teruskan blogwalking dari rumah ke rumah.Selain meningkatkan trafik ia juga penting untuk mengenali kawan-kawan dan membaca entry terkini.Sekarang jugak aku nak gi bw....Yiha...(Eh!Itu bunyi kuda Pendekar Kuda.Aku bw senyap-senyap jelah;bw dengan senyuman)

Masam sangat muka time bw?Trafik tak laju ke tenet cam siput?
( Gambar pinjam dari arilskeusha.blogspot.com )

6 comments:

Nazifa M.Zali said...

penim lg nie. dgn dofollow nofollow.ehee

CikSembang said...

hebat nama ni..scarlett o'hara..boleh cerita mcm mana dtg idea dgn nama ni

the.mri said...

br je follow ni...
http://syok2u.blogspot.com/

ghost said...

malu ar nak suh follow..ahakz.

dimaafkan kalau terlupa.its doesnt matter..

umiawadah said...

jangan lupa bw ke blog saya juga..

Unknown said...

tak fakam la tentang dofollow/nofollow ni..
yang akak tau bw je la..
hehehhe

Post a Comment