Friday, April 22, 2011

Bila samseng baca novel cinta..

   Jam hampir 11.40 am.Tepat 11.40 a.m, kelas aku yang terakhir di hari Jumaat yang mulia ini akan bermula.Biasanya waktu-waktu akhir begini kelas riuh rendah.( maksudku kelas yang berjiran dengan kelas yang ku tuju) Namun pagi tadi keadaan sangat terkawal.Mungkin pelajar ada kelas di bilik-bilik khas.

   Tetapi telahanku jauh terpesong.Budak-budak ada di kelas tetapi kebanyakannya sedang asyik membaca.Amboi!Rajin sungguh anak-anakku hari ni.Biasanya kalau tak memekak tak sah!Aku sempat menjenguk ke seorang pelajar lelaki yang juga sedang asyik menunduk membaca sebuah novel.Pelajar tersebut terkenal dengan samsengnya (Ala... samseng budak-budak.Apalah sangat.Tapi dia manja dengan aku) Anak murid aku tu rupa-rupanya sedang hanyut dibawa watak-watak dalam novel yang dibacanya.Puas aku pujuk untuk melihat tajuk novel di tangannya.Tetapi langsung tak ditunjukkannya.

   Tiba-tiba, seorang pelajar berkata, "Ala teacher!Dia malu sebab tengah baca novel cinta.Siap menangis lagi tadi tu!"

   Ooo...Itu kisahnya.Kata aku dalam hati.Patutlah dia malu, dia biasanya bukan main lagi samseng tiba-tiba menangis baca novel cinta!Tak macholah!Tapi aku salute pada novelis yang telah berjaya mencairkan hati jantan anak murid aku yang kononnya samseng tu.Cayalah!!!


   
Bila aku tanya anak-anak murid aku, novel apa yang popular, Coke and Sundae, dia orang jawab.Aku pun google dan dapatlah gambar kat atas tu.Ooo..ada kat blog rupanya dan aku pun terus follow.
( Kalau nak follow jugak novelis yang ramai peminat di kalangan anak-anak murid aku tu, klik je kat gambar tu)

Anak Ke-2
Yang tadi tu versi e-novel. Ini barulah novel yang telah pun diterbitkan.
Teringin jugak nak baca tapi aku sedang sibuk baca novel kat bawa tu.


Jom kita baca sama-sama!

p.s: Novelis yang melayu tu nama dia Ilya Abdullah.

2 comments:

Anonymous said...

hihi...mcm comel je novel kok n sandey tu...

Phantom said...

Novel coke and sundae tu best,kelakar oh

Post a Comment