Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, April 22, 2011

Bila samseng baca novel cinta..

   Jam hampir 11.40 am.Tepat 11.40 a.m, kelas aku yang terakhir di hari Jumaat yang mulia ini akan bermula.Biasanya waktu-waktu akhir begini kelas riuh rendah.( maksudku kelas yang berjiran dengan kelas yang ku tuju) Namun pagi tadi keadaan sangat terkawal.Mungkin pelajar ada kelas di bilik-bilik khas.

   Tetapi telahanku jauh terpesong.Budak-budak ada di kelas tetapi kebanyakannya sedang asyik membaca.Amboi!Rajin sungguh anak-anakku hari ni.Biasanya kalau tak memekak tak sah!Aku sempat menjenguk ke seorang pelajar lelaki yang juga sedang asyik menunduk membaca sebuah novel.Pelajar tersebut terkenal dengan samsengnya (Ala... samseng budak-budak.Apalah sangat.Tapi dia manja dengan aku) Anak murid aku tu rupa-rupanya sedang hanyut dibawa watak-watak dalam novel yang dibacanya.Puas aku pujuk untuk melihat tajuk novel di tangannya.Tetapi langsung tak ditunjukkannya.

   Tiba-tiba, seorang pelajar berkata, "Ala teacher!Dia malu sebab tengah baca novel cinta.Siap menangis lagi tadi tu!"

   Ooo...Itu kisahnya.Kata aku dalam hati.Patutlah dia malu, dia biasanya bukan main lagi samseng tiba-tiba menangis baca novel cinta!Tak macholah!Tapi aku salute pada novelis yang telah berjaya mencairkan hati jantan anak murid aku yang kononnya samseng tu.Cayalah!!!


   
Bila aku tanya anak-anak murid aku, novel apa yang popular, Coke and Sundae, dia orang jawab.Aku pun google dan dapatlah gambar kat atas tu.Ooo..ada kat blog rupanya dan aku pun terus follow.
( Kalau nak follow jugak novelis yang ramai peminat di kalangan anak-anak murid aku tu, klik je kat gambar tu)

Anak Ke-2
Yang tadi tu versi e-novel. Ini barulah novel yang telah pun diterbitkan.
Teringin jugak nak baca tapi aku sedang sibuk baca novel kat bawa tu.


Jom kita baca sama-sama!

p.s: Novelis yang melayu tu nama dia Ilya Abdullah.

2 comments:

cantekk said...

hihi...mcm comel je novel kok n sandey tu...

Diyana said...

Novel coke and sundae tu best,kelakar oh

Let's have a break!