Monday, May 2, 2011

Scarlett O'Hara Di Tadika

   Semalam,sehari suntuk aku mengemas.Penat giler kata budak-budak sekarang.Tiba-tiba, aku terjumpa sekeping gambar zaman aku tadika.Maka kenangan indah di zaman kanak-kanak pun bertandang.Aku dan kawan-kawanku bergambar di taman bunga selepas melawat Zoo negeri Johor.Lawatan sambil belajar bersama cikgu tadika aku.Kalau tak silap nama cikgu tadika aku tu Cikgu Masripah Senawi. Itulah lawatan sambil belajarku yang pertama.

   Aku bergambar berempat.Kami waktu tu memang kamceng.(Istilah anak murid aku jugak ni.Takde dalam buku teks)Kawan-kawan aku tu adalah Mardiah Daman, Tutiyati dan Anisah@Norasikin Ahmad Jaini.Tapi aku sedih, kerana kami terus terputus hubungan hingga kini;Mardiah dan Anisah sejak tamat darjah 6 tapi Tutiyati sejak belum habis tadika lagi sebab dia berpindah ke FELDA kalau tak silap.Aku teringin nak contact dio orang balik, tapi, siapalah aku, hanyalah seorang guru biasa + blogger tak berwajah.Tapi, memang aku rindu.



Agak-agaknya yang mana satu cik Scarlett ye ?


15 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

oloohhh comeinhyerrr... mesti yg paling kanan tu kot, kuat senyum :)

Cik Bunga bukak langkah neyh, jage2 haaa... adehh, dehhh

Unknown said...

da lame x jmp msti sronok buat reunion. byk bnde leh cite.

.::: Princess MOMOY :::. said...

ohoo...pandai yer
bestkan tgk gambar dulu2 kan dear =)
byk kenangan

Uji Hussein said...

To Cik Bunga: Pandai Cik Bunga teka.

Uji Hussein said...

To Otakku : Kalau dapat jumpa balik mmg seronok buat reunion.

Uji Hussein said...

To Princess Momoy :Seronok tengok gambo dulu2.Ingat kenangan di zaman kanak-kanak.

Ayie Abas said...

GAMBO lame 4 orang tuu
BEST laa...^_^
TERKENANG ZAMAN DULU2...^_^

muhammad iqbal hakimi bin tahir said...

waah...masa tadika lagi dah ada lawatan..best tu..

err..mungkn yang paling kiri kot =P

rafina mimi abdullah said...

wah..sgt2 klasik gambar ni :) x tau la yg mana satu..

uncle gedek said...

“A moment lasts all of a second, but the memory lives on forever.”

Hai!

Unknown said...

selamat malam..
salam singgah malam hari

wah.....
hebatnya..
comel

Uji Hussein said...

To all: Alhamdulillah, dah dapat berita tentang kawan yang nama Tutiyati tu.Tak sabar nak jumpa.Dekat je rupanya!

Belalang hijau Perisik said...

lorh...igt ke gambar time skrg nih...ala, tunjuk la muka sket...tunjuk sket mcm belalang tunjuk muka belalang pun takpe...

plez! plez! :-p

Lydia Miza said...

wahh gmbr lama.klasik sungguh.tp yg mana satu ek?pandai eh..laju jek miza dtg tau.tiba2 bg gmbr tadika..hahah

Ayie said...

Gambar Scarlet O'hara di Universiti pulak, bila nk reveal-nya....??

Post a Comment