Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, May 26, 2011

Sebelum.. sob!Sob!Sob! dan sesudah...

   "Ini kamar nenek ya?"
"Ya!Kamarnya berantakan!"
( Lepas tu aku dah tak ingat dah apa dialog seterusnya sebab aku sedih!)

   Dialog di atas adalah dialog di antara seorang artis Indonesia bernama Angel Bella dan seorang nenek tua keriput bernama Luisah.Setting tempat adalah di Desa Sukra Wetan, Indonesia.Setting masa adalah 2011. 

(Apa ke halnya pulak aku cerita tentang Indonesia?Bukankah orang Indonesia tak sukakan Malaysia?Siap nak ganyang lagi orang Malaysia kalau datang ke Indonesia!)

   Ah!Takpelah orang Indonesia bencikan orang Malaysia.Tapi aku tak pernah bencikan saudara serumpun aku tu.Buktinya aku sukaaaaa sangat program di TV Indonesia contohnya Bedah Rumah di RCTI.(Jangan pelik sebab aku dapat siaran Indonesia.Kan aku tinggal di Pasir Gudang) Jadi kalau ada kesempatan aku selalu menonton rancangan Bedah Rumah.

   Dialog di atas adalah petikan dari program Bedah Rumah yang aku tonton hari ini.Rancangan ni kira macam kerja amal RCTI yang menaja rumah baru lengkap dengan perabot untuk warga miskin di Indonesia.Kesian tengok rumah Nenek Luisah sebelum 'dibedah' yang mungkin dah takde lagi di tempat kita.Daif sangat.Dahlah kerja Nenek Luisah tu cuma tukang jahit kasur atau tukang buat tilam (kekabu kot).Menantunya cuma ambil upah jaga kambing dan anaknya jadi buruh di sawah.Kesiaaaaan sangat...Dahlah.Aku nak nangis ni.tengok sendirilah gambar-gambar tu ye! Sob!Sob!Sob!


Logo Pragram Bedah umah RCTI


Sebelum...


Sebelum...


Sebelum...


Sesudah.


Sesudah.


Sesudah.


    

5 comments:

Syazwan said...

ksian..kat malaysia pun masih ada lagi macma ni..terutamanya negeri miskin..

Munirah said...

bagusnye program2 mcm ni..

Ayie said...

dulu teman dok kg melayu majidee, teman dapat siaran singapore, dan indon.. tak payah pakai astro dah.. hahaha

ain dzaya said...

alhamdulillah..
still ada lg pluang mak cik tu hidup senang.....

A retarded kitty said...

orang Johor boleh dapat siaran Indon?

Let's have a break!