Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, June 18, 2011

Asam pedas ikan mayong untuk lunch

    Lintas langsung hari ini dari dapur aku sempena majlis makan tengah hari adalah tentang asam pedas kepala ikan mayong.Fullamak!Tak pandang kiri kanan dah.Sedap hingga ke tulang yang terakhir.Dari kecik lagi aku suka makan asam pedas.Asam pedas ikan belanak, asam pedas ikan kembung, asam pedas ikan pari, asam pedas ikan sembilang (bukan keli tau), asam pedas ikan usat, asam pedas ikan duri dan sudah tentu asam pedas ikan mayong.Kepala dia tu yang lazat!!!!!Insang dia pun sedap.Jangan rasa pelik sebab aku jadi Andrew Zimmern je maklumlah aku kan orang kampung.


Gambar pinjam daripada rasa.com.my
Gambar sendiri belum sempat nak upload sebab belum habis makan lagi ni.


Ini Si botak yang selalu makan benda pelik-pelik.

Haaa!!Inilah yang special.Telur ikan mayong.Takde jual di restoran ni.
(Pinjam telur Yanti sebab ikan mayong aku tak de telur)

10 comments:

Acik said...

Yumyum .. sedapnya. Lagi sedap dari asam pedas Muar ke?

Salim Harmanain said...

pergh...membangkitkan rasa lapar di waktu tengahari ni.. :D

syrupmasin said...

fuyooo sedap tuh asam pedas..sikit lahh :D

Khairil said...

ikan mayong tu ikan apa?...ikan sungai ke ikan laut?...

senyumSOYA said...

saya x suka telur ikan.. x leh telan..adei~
tapi suka asam pedas..hehehe

Kak Aya said...

hmmm membuka selera...kak aya pun suka asam pedas tp mesti ada sambal belacan serta ulaman.

kpah k-poh said...

maaf..maaf...kpah tak makan ikan yg besar2....heee

Anis izyan Abd Rahman said...

ikan mayong ??

huhu , ok , dear , come and join my anisumbrella on9 boutique giveaway~

http://amethyst89saphire.blogspot.com/2011/06/giveaway-anisumbrella-boutique.html

Yantie said...

mmg sedap..dah lama tak masak..harus mencari telur ikan mayong lagi ni..;)

apik pehe said...

telor iakn mayong?apik tak penah try lagi..nk nk nk!!

Let's have a break!