Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, June 12, 2011

Cis!Kurang asam punya perempuan!

   Esok dah mula sekolah.Maka bermulalah rutin kehidupan aku dan guru-guru lain.Jadual dah penuh dengan macam-macam.Tapi biasalah dah namanya kerja.Seronok juga nak jumpa anak-anak murid balik.Tentu macam-macam cerita dia orang bawak.

   Cerita tentang naik sekolah, tadi waktu keluar ke kedai, aku terjumpa dengan seorang kakak.Kakak tu bercerita tentang seronoknya sekolah dibuka semula.Aku ingatkan dia seronok sebab anak-anak boleh tambah ilmu.Tapi rupa-rupanya dia seronok sebab tak payah jaga anak-anak.Dia kata cikgu boleh jaga anak-anak dia di sekolah sampai petang.Sekarang ni kan macam-macam aktiviti di sekolah sampai petang.Yang aku rasa nak ketuk-ketuk kepala kakak tu adalah, bila dia kata,'Nasib baik ada cikgu jadi bibik kat sekolah.Senang sikit akak nak gi shopping balik kerja' Cis!Kurang asam punya perempuan!Ada ke patut!



Geramnya aku!!!

4 comments:

Gen2Merah said...

hahahaha.. tak patut betul. macam gini lah budaya ibu bapa sekarang. semua nak harapkan cikgu2 di sekolah. pastu tanpa usul periksa asyik2 nak salahkan cikgu ja kalau anak2 mereka jadi macam tu. padahal peranan ibu bapa lah yang paling penting..
Selamat kembali ke sekolah. salam ukhuwah ya..

Cik Zara said...

salam~

tak patot.. tak patot~ zara yg belum jadi cikgu ni pon geram gak dgr. wuwuw. sedih jer bila ade mak bapak yg bepikiran macam tu.

Wyna Nubies said...

As Salam,

haha~ada jugak ibu camtu?cikgu jadi bibik?huhu~
klau ikutkan kerja cikgu menjaga murid lg teruk kn?nakal bebudak skunk..

alah,esok skull la..huhu~cepat jer cuti berlalu rasanya...xsabar nk tau result exam..hee~

Freaky said...

hehe betol ape die cakap tu. kadang2 emak sangat tensi dengan perangai anak2 kat rumah

Let's have a break!