Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, June 21, 2011

Kesian anak-anak menjadi keliru!

    Kasih ibu? Kalau ye pun kerana kasihnya seorang ibu, takkan sanggup biarkan anak-anak terbiasa dengan dosa?Contohnya ibu-ibu yang berbangga (Ibu-ibu Muslim maksud aku) melihat anak-anak maju dalam renang berirama atau gimrama atau sukan-sukan yang mewajibkan pakaian tidak menutup aurat.Kesian anak-anak yang mungkin keliru kerana di sekolah ustazah kata haram berpakaian mencolok mata tetapi ibu sendiri (yang bertudung) tersenyum bangga bila mereka memakai pakaian sedemikian atas alasan sukan!

Patutkah kita berbangga jika anak kita salah seorang daripada yang di atas?
(Gambar Cik Google)


... atau yang begini?


Beginikah contoh seorang wanita Terengganu?

Maaflah aku menegur kerana aku orang kampung.
(Tapi Islam bukan hanya pada orang kampung)

14 comments:

nini said...

erm...betul...islam bukan hanya tuk orang kampung....

k a k L a m p said...

setuju beno ngan entry ni.. hadoi nama atau agama yang pntg..?? ssh kn zaman skang ni

honey amour said...

zaman moden sekrang ni..kadang2 yg haram dah dinampak halal..hurmp...

Contest---> : 'AKU SAYANG DIA'

jgn lupa join ye :))

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

betoi tu...skg mcm2 perkara la terjadi dgn aurat ni...lama2 fikir jadi risau la plak...kita sebagai ibu ni harus prihatin kan.....

ZWAN SABRI said...

hurmmm, maybe depa still x sedar kowt yangsekarang ni sudah ada pakaian khusus untuk atlet2 muslim.. ;)

MySuaraBlog: Amaran Kepada Wanita Mengandung!

zanafahmi said...

tak salah kita menulis di blog sendiri....
ramai ibubapa lebih mengejar keduniaan utk anak2, kurang menekankan hal2 agama. saya ni selalu kena komplen dgn anak sampaikan nak pilih baju pun kena komen dgn dia..

bagus entry ni, ingat mengingati sesama kita, bukan nak menjatuhkan, betul tak?

Nurul Jannah said...

tak sanggup anak2 jadi begitu..tapi kenapa mak ayah diorang berbangga ?

puanbee said...

salam dulu adik bee dapat mwakili sekolah utk sukan mcm diatas , tp mak sy tk kasi .. sbb mak org kampung dan islam hehhe ..

ni nk jemput .. jom lah join KSRS kite

http://puanbee.com/aktiviti-kelab-ksrs-pertama/

RedVixen said...

xpelah... janji anak dapat duit banyak. boleh bawak masuk kubur... kasih ibu la katakan...

grOundnUt said...

LOL...ini macam kene tanye pada hati...^^'

ghab van hal said...

teguran yang membina..x perlu minta maaf..:)

Peri PiA said...

good entry!!

Khairil said...

ada yang yang islam tapi dah tak macam islam...ishh...sedih...

gedek! said...

tapi suka tengok...

hehe...

Let's have a break!