Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, June 26, 2011

Tulang belut

   Bila sebut tentang hari raya, tentu terbayang macam-macam fesyen baju untuk digayakan.Tapi yang paing popular, tentulah baju kurang teluk belanga.Selain cantik dipandang mata, ia juga amat selesa dipakai.

   Bila sebut baju kurung teluk belanga, tentulah lehernya berjahit tulang belut.Zaman sekarang ni aku rasa ramai anak dara yang tak kisah kalau tak pandai jahit tulang belut.Rugi rasanya kalau budaya nenek moyang kita ni pupus begitu je.Jadi, kalau ada peluang tu, belajarlah menjahit tulang belut!


Baju kurung teluk belanga ni hak milik mohdnadri.com  .Aku pinjam jap.
tengok jahitan tulang belut di leher tu.Nampak susah nak buat tapi sebenarnya senang je.Susah lagi buat blog!

Rupa jahitan tu macam tulang belut di atas.
Sebab tu namanya tulang belut!

p.s:Ada sesiapa nak upah aku jahit tulang belut?

5 comments:

rara pinkmafia said...

meh meh nk mintak tolong jahit,hehehe.

owh patut lah nama tulang belut.mmg same ngn tulang tu eh,

blog-tips-kurus said...

dah lama tak praktis. kena orang mulakan dulu. rajinnya nak menjahit & blogging! :-)

* aci tak nak tukar blog jadi UNGU?

gedek! said...

tak pernah tahu pon ada nama jahitan tulang belot...

tipikel male..! Haha!

kpah k-poh said...

dulu ada ler kpah belajar jahit tulang belut ni..tapi sebab mata tak mengizinkan..lansung dah lupa..Scarr...pasni buat pasal jahitan mata lalat pulak..tau..

niena shopping2u said...

pandai ke wat? mak saya pndi jahit tulang belut, tulang ikan punnnn dia terer hehe

Let's have a break!