Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, July 3, 2011

Aku pun gonyoh....

    Hari selasa minggu lepas aku pergi pasar malam.Tiba-tiba aku ternampak kawan aku yang berniaga barang-barang penjagaan diri secara tradisi. Untuk menjaga hati kawan aku tu, aku pun beli sebuku sabun garam bukit.Wah!Beli satu dapat dua!Seronoknya dalam hati.

   Sampai di rumah, aku tak sabar nak guna.Apa lagi lepas basahkan badan dan muka, aku pun gonyoh sabun tu ke muka kemudian ke badan aku.Mak engkau!Habis calar badan aku!Dahlah pedih semacam!Buih langsung tak de tapi masin!!!Cepat-cepat aku bilas dengan air bersih tapi rasa pedih masih terasa.Tak terfikir pulak aku cara aku guna sabun tu salah.tak pasal-pasal abis calar badan aku!


Lebih kurang macam ni lah rupa garam bukit tu.

7 comments:

Freaky said...

sabun garam bukan untuk kulit gatal ke ? hehe

aesh came said...

oh! mcm pernah tgk..tp x pernah pulak nk try..hehe takut pulak nk cuba pkai sabun ni..

Hail Amir said...

assalam cik uji

Biasa dengar garam bukit tuk memasak. Ada juga yg buat sabun erk ... naya kulit muka ... he33

zanafahmi/PB said...

untuk kuruskan bdn ke>

bunga said...

ehh..mesti pedis ni..

mr.curly said...

pergh!!!..pesal xpkai pencakar rumput je lalinggg..lg byk calornye..hikhik

cantekk said...

gile la, ada gosok garam...
xyah la guna tu

Let's have a break!