Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, July 24, 2011

Hantu ke pasar malam..

   Asal nak masuk je waktu maghrib, tentu teringat kenangan zaman kecik-kecik dulu.Emak pesan bila maghrib cepat-cepat masuk rumah.Cepat-cepat tutup tingkap dan pintu.Kalau masih di luar nanti kena sorok hantu.Hantu apa entah, dah tak ingat dah.Tapi sampai sekarang pesan emak tu masih lagi terngiang-ngiang di telinga walau pun sekarang dah sah-sah aku tak berapa nak kecik lagi.

   Tapi zaman sekarang ni pelik.Tima nak masuk maghrib tulah emak-emak zaman sekarang sibuk ajak anak-anak keluar.Pergi makan di luarlah.Pergi pasar malamlah dan macam-macam lagi.Agaknya sebab zaman dulu bila masuk maghrib je mulalah gelap gelita.Duduk pulak di kampung.Tetapi zaman sekarang, jangankan di bandar, kampung pun dah lebih dari bandar.


Itik pun tak pandai merayap time maghrib sebab tu ada perumpamaan bagai itik pulang petang...



Hantu paling glamour di Malaysia..

p.s: Hantu-hantu zaman sekarang ni pun sibuk nak ke pasar malam time maghrib-maghrib ni agaknya.Sebab tu takde masa nak mengacau orang.

1 comments:

dill said...

maghrib = duduk umah.

ingat pesan sampai skarang :)

dill.

Let's have a break!