Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, July 11, 2011

Kulit jering buat anting-anting

   Dulu, aku suka sangat kalau ayah bawa balik jering.Cepat-cepat aku ambil dan tawar diri untuk keluarkan isi jering tu.Tak guna pisau.Cuma dirikan jering tu dah tu ketuk dengan anak lesung.Lepas tu part yang paling aku suka ialah bila mak pecahkan kulit jering tu kepada dua bahagian.Kulit jering tu liat jadi walau pun dah pecah dua, masih ada selaput yang masih melekat.Lepas tu, mak sepitkan kulit jering tu di cuping telinga aku.Maka jadilah anting-anting!Seronok sungguh masa tu.

   Sekarang, bila diingat-ingat kembali, aku rasa zaman kanak-kanaklah yang paling aku suka.Takde nak ikir apa-apa masalah.Yang aku tahu, main, makan, tidur.Bila dah besar sikit barulah fikir pasal kerja sekolah.Kalaulah dapat, aku undurkan putaran dunia.....

Kulit jering macam nilah yang emak guna untuk buat anting-anting aku.

3 comments:

akmaL said...

unik2..huhu

siti kektus said...

hehe. kecik2 mmg macam2 yg di buat. :p

kpah k-poh said...

sama ler kpah pun...cantik ooo..anting2 besarrrrr.....kan..kan...

Let's have a break!