Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, July 31, 2011

Mana boleh peluk!

    Baru je habis menonton slot cerekarama di TV3 bertajuk Suara Takdir.Mula-mula tengok nama pelakon, aku tak minat nak menonton.Aku nampak Lisdawati ( aku tak berapa minat Lisdawati).Pelakon-pelakon lain aku tak berapa kenal.Tapi bila dah menonton, aku angkat topilah sebab bukan senang nak buat aku mengalirkan airmata.Airmata aku lebih mahal dari mutiara  Sedihnya aku tengok semasa babak si ayah ( Lakonan Azhan apa ntah yang berlakon jadi suami Nasha Aziz dalam Supermak) meminta maaf daripada si anak ( yang jadi anak ni langsung aku tak kenal.Tak sempat pulak nak tengok nama dia) Masa babak ni sesuai betul Marisa Yasmin pegang watak emak angkat si anak.Ada juga mesej yang disampaikan tentang kewajipan seorang anak menghormati ibu bapa.Tapi yang tak bestnya, ada babak Marisa sebagai ibu angkat memegang dan memeluk anak angkatnya.Walau sayang macam mana pun, hukum menetapkan emak angkat dan anak angkat lelaki adalah bukan muhrim jadi tak bolehlah pegang lebih-lebih atau peluk.Hukum tetap hukum.Tapi, tahniahlah buat mereka yang terlibat dengan cerekarama ni.




Inilah Azhan apa ntah yang pegang watak ayah

Yang bestnya aku suka lagu latar yang digunakan sebab mengembalikan semula kenanganku pada siri Suci di SCTV yang pernah aku tonton beberapa tahun yang lalu.

watak Suci semasa kecik tapi lupa pulak nama pelakonnya.

6 comments:

ZWAN SABRI said...

alahai,rasa rugi plak tak tgk cerekarama tadi.. HUHU..
erm, maybe anak angkat tu anak susuan kowt.. HUHU

MySuaraBlog: Asal Usul Kaca Mata Hitam

Puan Kutu said...

sy tgok drama azan kt tv1.ada lisa surihani..:)

aesh came said...

hukum2 yg selalu x diendah org~~ mengapakah...

sop said...

Lama x mebonton drama. :)

Mia Liana said...

best jalan citer dia.. tapi sedih sebab mak dia mati kena bunuh masa lari...

mula2 macam suspen je, mia tengok. ingatkan citer hantu ke apa.

banyak pengajaran citer ni..

fiq. said...

ouh , citer ni tgk last je, tupon mak yang panggil, haha,tengok yang last bila anak dia tu dah beso panjang ayah dia datang umah nak anak dia lek

Let's have a break!