Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, July 13, 2011

Minum susu beruang kutub

   Untung jadi orang Malaysia, negara yang aman makmur ni.Buktinya, time cuaca panas, kita boleh minum cendol ( aku makan cendol sebab aku suka kunyah cendol), minum ABC, air tebu, air jambu, air cincau,air soya,air tembikai, air kelapa letak ais krim,air bandung dan macam-macam air lagi.   Masa hujan pulak, kita boleh minum kopi o, kopi susu, teh o, teh susu, teh tarik, milo, nescafe dan macam-macam air lagi.Agak-agak, kalau kita tinggal di kutub, dapat tak kita minum semua tu ye?(Anak murid aku kata dapat minum susu : Susu beruang kutub.Kemudian aku cakap:Bertuah punya budak!)



Susu aku untuk anak aku je!
(Kata beruang kutub)

p.s: Cik Inn kata nak buat liputan tentang bagaimana cincau dihasilkan dalam Majalh 3.
Terima kasih ye Cik Inn.

8 comments:

i'm ezza haniza said...

beruang kutub ade susu ke ?eekekekee

dill said...

beku otak kalau minum ais kat kutub sane tu. haha!

sedapnye air tebu~

dill.

GaDis BuTtErFLy said...

belom apernah rasa laagi susu beruang .. hihiihi, :)

Freaky said...

cendol sangat sedap kalau cuaca panas.. perghhh

Nour Akmal said...

mmg untung sgt duk malaysia ni..macam2 ade..

Mia Liana said...

mia suka cendol.... tapi tak pernah rasa susu beruang.. ada ke?

Fathiah Hamim said...

mesti frozen milk kan? hehehe

Syazwan Che Deraman said...

nice entry..

tetiba terfikir..cuaca nie mebuatkan kita banyak pilihan dalam pemakanan..hehehe

Let's have a break!