Friday, July 22, 2011

Segmen :Andai ini Ramadhan terakhirku...


   Entah mengapa, hati ini jadi sayu bila melihat tajuk segmen kali ini ; Andai ini Ramadhan terakhirku... Ya, andai ini Ramadhan terakhirku, aku ingin mengisi dadanya dengan sebanyak mungkin amal yang mampu ku lakukan.Andai selama ini aku bisa bertemankan kesunyian malam dengan mengunjungi teman-teman siberku, maka Ramadhan ini akan aku isi dengan merdunya ayat-ayat suci agar bersinar terang rumahku dilihat oleh malaikat-malaikat dari langit terbentang.

   Dulu, aku pernah merasakan lazatnya solat (meski hanya sekali) dan Ramadhan ini ku harap aku berkesempatan diberi oleh tuhan, mengecap nikmat yang serupa.Kata orang anak sungai lagikan berubah apatah lagi manusia.. Maka aku mohon padaNya agar aku bisa kembali menjadi aku yang dulu, yang sentiasa bersyukur dengan nikmatNya,yang sentiasa redha dengan apa juga cubaan yang diberikan.Aku sedar, diriku kini bukan aku yang sebenar.Maka dengan hadirnya Ramadhan, aku harap aku bisa kembali seperti dulu...


3 comments:

Puan Nurussalwa said...

Assalamualaikum,
insyaAllah moga Allah permudahkan jalanmu ya sister.

:)

Cik Aqilah Wardah said...

salam.. :)

insya Allah, semoga sentiasa diredhai Allah.. Amiiin.. :)

tQ join this segmen ye... :)

Acik said...

huwaaa ... sedey nyer! sedey nyer!

Post a Comment