Friday, July 8, 2011

Tahajjud Cinta di TV3:Aku rasa something wrong somewhere..

  Tengok tak Tahajjud Cinta di TV3 malam ni?Sekali pandang macam cerita Islamik sebab ada watak-watak pakai purdah dan serban.Tapi bila aku dengar lenggok watak-watak berpurdah tu bercakap dan cara dia orang berkomunikasi dengan watak yang bukan muhrim, aku rasa something wrong somewhere!Rasa macam gedik semacam!Walau pun muka tak nampak, suara dia orang tu bunyi gedik di telinga aku terutama watak yang dibawa oleh Fazura.

   Satu lagi yang aku rasa something wrong somewhere adalah babak semasa watak lelaki bawa roti untuk Fauziah Gous.Rasa akulah biasanya orang berpurdah ni tak semudah itu nak berbual mesra dengan lelaki bukan muhrim.Apatah lagi dengan gaya ala-ala manja menggoda.Eeeii!Pelik sangatlah!Mungkin aku silap tapi itulah yang aku dengar, lihat dan rasa dan aku rasa pelik sangat.

   Tapi tak pe.Mungkin aku silap.Lagi pun cerita ni air tangan Erma Fatimah.Aku tau dia tu hebat.Cuma pilihan pelakonnya aku tak suka terutama si Shaz Jazle ( Nak eja nama dia pun aku tak ingat sebab aku tak suka dia) Tapi minggu ni je aku nak tengok sebab aku lebih suka blogging!

Ni sah mata Fauziah!

9 comments:

Ujang9897 said...

pelakon pulah sah2 hipokrik

✿ Cik Nisa ✿ said...

yeke ? alarh rugi x tgok tadi . lupe sesgt . errr geram . hee

nisachik said...

betul3~ setujuuuuuuuu sgttt~ ingatkan miss sorang je yg rase cmtu.. smbil2 tgk cite tu dok terpikir, nape mcm xde prasaan malu & menjaga batasan tingkah laku semasa berkomunikasi dgn bkn muhrim even diorang ni pkai purdah?..huhu..mybe pengarah perlu lbih peka ttg ni n kaji benda2 ni even its sumtink yg org x perasan sgt, mungkin.

Kembang Perawan 3288 said...

ala x tengok uh sedih tgok kt tonton je la

Yong Baiaah said...

betol2 .. tadi time tgok citer tu pon dah pening2 .. x logik la seorang perempuan berpurdah berkomunikasi cam gi tu ngan bukan muhrim .. mesti nanti dak2 yang study kt mesir melenting punya ..

Cheritera Kami said...

ingat wa je mcm pasan ada yg mcm xbape betul..maybe pelakon kurang wat homework kot..mcm SJ tu ada ke pakai cincin kat jari telunjuk...manade org beriman pkai cincin kat jari tu..

Nadia GhazaLi said...

betol lah. ada ke orang yang sangat menjaga agama dan maruah diri akan buat macam tu. tapi takpe, mungkin aku silap jugak. hmm

reza al-razi said...

setuju sgt.. siap boleh bahasakan diri kau & aku lgi.. ckap plak bkan main kasar lgi.. lpas tu bleh plak duduk lepak sama2.. pegi holiday naik 1 kereta.. sgt x logik.. mmberi gambaran yg salah tntang imej prempuan berpurdah & brtudung labuh.. klo nk buat cite islamic pun agak2 la.. pelakon pun kena la sesuai.. cuba tngok filem Ketika Cinta Bertasbih.. perfect kan?

Unknown said...

tgk 1 episod je, 2 pn xsampai 5 min,tukar channel. xdpt menarik minta saya...

Post a Comment