Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, August 13, 2011

Aku kagum dengan ayam...

   Ada apa dengan ayam?Sebenarnya aku kagum dengan ayam. 
Sebab-sebabnya adalah:

1.Ayam lebih berdisiplin dari manusia.
Contohnya pukul 5 pagi ayam dah berkokok dah tu keluar cari rezeki.Sikit pun tak sambung tidur sampai tengah hari.Tapi manusia?Lepas sahur aku gerenti ramai yang sambung tidur balik.Akibatnya terlajak sampai terlepas sembahyang subuh.

2.Ayam lebih penyayang.
Aku perhatikan ibu ayam cukup jaga anak-anak dia.Jangankan nak campak ikut suka sesedap rasa macam manusia, kita nak dekat pun dah dikejarnya.

3.Bapa ayam tau tanggung jawab.
Benda ni aku perhatikan dari tingkah laku bapa ayam yang ada seekor di belakang rumah aku ni.Jangan repot kat MPPG ye karang abis aku kena saman. Time kasi makan, bapa ayam ni akan dahulukan bini dan anak-anak dia.Kalau terlewat bagi makan, aku tengok bapa ayam ni akan kais-kais tanah dah tu panggil bini dan anak-anak dia.Kira kasi nafkah le tu.Tapi bapa manusia, nama je bapa manusia tapi ada yang langsung tak bertanggung jawab!Bukan tau nak beri nafkah pada anak isteri tapi dengan muka tak malu, sanggup lagi minta duit isteri dan hidup atas titik peluh isteri.

BETUL TAK HASIL PEMERHATIAN AKU NI?



Tengok tu?Nampak loving je.
( Ni ayam Cik Google )



5 comments:

izatty fatihah said...

mcm betul jugak an ? hehe
btw , i folo u ~

jom singgah sini
---> Bahana Malas Tolong Mak

Farah Azurah said...

ayam googles ni memang sweet ..rsenye mereka2 ni patut malu dgn ayam,daa laa makan daging ayam,tapi prgai ayam lagi elok dari die..hehhe...come and visit my blog http://farahazurah.blogspot.com/

Scarlett O'Hara said...

Menyampah tengok lelaki tak tau tanggung jawab kan?

CIK PARO! said...

tiba-tiba nak makan ayam goreng..
hehehehehehehe..

||aLeaSaRa|| said...

ko ko ko kokkk!dtg sini nk tgkp ayam nak masak rendang hehehe.yelah good idea 4 this n3.kawan kite sampai terpaksa minta duit melalui FB,bekas laki dia tak nak bg duit nafkah!baru je bercerai awal thn ni sbb laki tu tak btggjwb.mentang2lah kawan kite gaji besar,pgkt tgi,so dia lepas tgn dlm semua hal.

ada ke patut bila kawan kite minta duit utk budak2 beli brg raya ni,bekas laki dia tak nak bagi.alasannya nanti kawan kite yg pakai duit!ntah2 dia tu yg takde duit nak bagi...malulah tu!

slmt berbuka puasa pada sis dan semua ye!!!

Let's have a break!