Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, August 27, 2011

Mengapa begitu keras hatimu?Respond buat Ben Ashaari....

   Kenapa susah sangat kau nak maafkan dia?Dah bertahun-tahun dia minta maaf.Berjurai-jurai air mata tetapi kenapa keras sangat hatimu yang seketul itu?Berikanlah kemaafan buatnya jika itu dapat merapatkan kembali jurang yang selama ini makin menjauh.Kata orang sedangkan nabi ampunkan umat, kenapa kau yang bukan siapa-siapa, sangat susah untuk menyatakan kemaafan?Aku tahu hatimu terluka tapi ikhlaskanlah, insyaallah kau akan beroleh ketenangan dan keberkatan.AMPUNKANLAH DIA DI HARI MULIA YANG BAKAL TIBA?

'Kau' di atas adalah...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

DIRIKU SENDIRI.

( Entry respond pada entry Ben yang INI )


Ben kata:

   Dari menyimpan dendam yang tak berkesudahan..benci yang tak berterusan ada baiknya maafkan je la...hati akan lebih tenteram dan damai bila kita jadi seorang pemaaf...seorang pemaaf juga menunjukkan betapa dia seorang yang matang..
Akhir kata...cuba tanya diri sendiri....baguskah aku untuk tidak memaafkan orang lain ?
Tak kira la apa sekali pun dosanya..kita tak layak  menghukumnya.. Sapa kita ? Tak kira la sapa orang itu... kekasih.. bekas kekasih.. kawan .. kawan office... suami .. isteri... apatah lagi ada yg tidak mahu maafkan ahli keluarganya...kalau kita beriman pada Allah , nescaya kita akan jadi seorang pemaaf...seorang pemaaf adalah seorang yang kuat jiwanya... dia mampu terima apa saja dugaan yang datang padanya... kerana dia percaya..dia hanya hamba Allah ! sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun...

   


2 comments:

diana said...

sama la dengan akak..
suka berdendam..
kalau tak suka kat seseorang tu akak suka menjauahkan diri dari dia..
tapi nak memaafkan tu tak sekali kali.
kalau berdepan pun tak hingin nak pandang muka..

bila nak berubah tak tahu la..
takut hati jadi gelap je..

Eena Arrina said...

kadang2 kita perlu muhasabah diri cmni :)

Let's have a break!