Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, August 6, 2011

Peringatan / amaran kepada mereka yang bercinta.

   Tau tak apa tu magpie?Aku menyampaaaaaah sangat dengan magpie!Lagi-lagi magpie jantan!!!Tak habis-habis pot pet pot pet!Kalau magpie betina yang bunyi tu ok lagi!Normal orang kata!Tapi kalau magpie jantan yang bunyi aku rasa macam nak tarik-tarik janggut dia tu!Geram betulll!!!Nasib baik bulan puasa!Kalau tak memang aku cukur misai dia!

    Soalan pertama:Agak-agak siapakah magpie yang dimaksudkan?

   Soalan kedua: Siapakah yang mengeluarkan kenyataan panas berapi di atas?

Jawapannya adalah ...

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Jawapan Pertama : 
Magpie yang dimaksudkan adalah suami-suami yang kerja dia asyik membebel je.Nampak rambut sehelai pun nak membebel belum nampak gajah seekor dalam rumah lagi.Tak tahu ke isteri dia tu rabun?Manalah nampak rambut sehelai tu.

(Aku tukang lapor je ni)

Jawapan Kedua : Kalau dah si magpie jantan tu adalah suami-suami yang asyik nak membebel ( terkenan magpie le ni)  , yang mengeluarkan kenyataan panas berapi di atas tentulah isteri-isteri yang geram asyik kena bebel.

Kesimpulan :
Kepada adik-adik perempuan muda remaja yang akan atau sedang dilamun cinta, tengok-tengoklah cinta hati adik-adik tu.Pastikan mereka bukan spesis magpie jantan yang asyik nak membebel je.Tandanya senang.Contohnya kalau nampak baju adik-adik ada habuk sikit pun dia dah bising, maknanya dia spesis magpie le tu!
Baik adik-adik cari cinta hati lain.
Kalau tak, MERANA dik oiiii!!!!

Opps!Ada yang tak tau magpie tu hape?
Tengok gambar Cik Google tu....


Inilah dia magpie aka burung murai.
Burung apa?Burung murai....

p.s:Kalau dengar murai ni membebel, sekejap jadi halwa telinga, lama-lama rasa nak tutup telinga,,, Kalau boleh nak tampal mulut dia dengan cellotape.


4 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hehehe..burung murai!!!

dia mmg suka berceloteh ,tp denagr org membebel lg panas telinga.

selamat berpuasa ye scarlett

gedek! said...

HAha!

teringat iklan raya tu....

Burong apa? Burong apa...?

Ayie said...

ada gak magpi yang bagus.. membebel bila perlu.. tak la pasif sangat.. hahaha

kpah k-poh said...

cukup tak suka dengar lelaki berleter....

Let's have a break!