Saturday, September 24, 2011

Stevia adalah in-tak-griti.

   INTEGRITI, satu perkataan yang aku rasa biasa di kalangan teman-teman seperjuanganku, insan bergelar guru.Bila diminta secara spontan, tentang apalah yang aku faham tentang apa itu integriti, apa yang aku tulis, juga secara spontan adalah; Integrity is a quality of honesty and goodness, practised as a whole or unity.Kalau rujuk pada kamus, aku rasa, betullah apa yang aku tulis tu.

   Namun, maaf jika aku katakan, penceramah yang memberikan ceramah tentang apa itu integriti hari ini, tidak sepenuhnya memahami apa itu integriti.Ceramah sepatutnya memperkatakan integriti dan penjawat awam namun hanya 90 % isinya berkaitan.Manakala 10% lagi adalah 'kemunafikan' ( 0pps!Sorry!).Tiba-tiba yang keluar adalah peri pentingnya menggantikan gula dengan stevia!Then, he started selling stevia products!

  Maka, jadilah kami para guru yang baik hati dan sentiasa menurut perintah, pendengar setia dan seolah-olah kami tak tahu apa-apa tentang apa itu kesihatan... For me, it's like insulting our intelligence.Kesimpulannya: Ceramah memang tentang integriti tapi isi ceramah adalah IN - TAK - GRITI!!




Daun stevia - Ini integriti ke?



Aku gelak golek-golek sebab cikgu belajar tentang integriti guna stevia.

ps: Sorry to say that I don't like the way he blew his own trumpet!
Yuckks!!!

   

5 comments:

Anak Wak Mail said...

haha..layan je lah,,..;)

kpah k-poh Sharifahnor said...

mcm yg suami kpah cerita..kutbah jumaat asalnya berkenaan dgn produk halal..kemudian menunding semua produk dr yahudi..pastu kempen "keluaran Radik" saja yg halal...dear..kutbah jumaat tu..bukan seminar...

Nilam suhana said...

hurm..itulah bila org boleh pegang mikofon..hehhehe

H A N said...

hahahaha...ada ke dlm ceramah bley dok promote daun tu...lawak lawak...hahahaha...in-tak-griti langsung!hahahaha...

Hello Hello said...

wachaaaaaaaaa

Post a Comment