Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, September 25, 2011

Terbaiklah idea Mr Sifu Ben Ashaari ajak ke muzium...Gelak golek-golek!

Rombongan blogger ke Muzium Negara untuk melihat baju pengantin bersejarah di Malaysia .. Sapa tamo ikut ?? Klik LIKE ..
(Kalau boleh aku klik 1000 kali)

   Tiba-tiba aku rasa nak gelak.Kelakar juga Abg Ben kita buat lawak di Facebook hari ni.Siapa yang sentiasa mengikuti perkembangan semasa, tentu faham apa maksud sifu blogging kita tu.Yang tak faham, buat-buatlah faham ye!Atau baca apa aku nak tulis ni sampai habis.


   Kalau betullah muzium negara nak pamer pakaian pengantin Memey ( maaf cakap ye.Nama Memey ni bagi aku yang orang kampung ni bunyi macam gedik je) di muzium, aku malu jadi orang Malaysia.Ada ke benda tak de sumbangan apa pun nak dibangga-banggakan.Kalau Siti Nurhaliza tu bolehlah lagi diterima dek akal.Kalau gaun si Memey, bukan setakat tak diterima dek akal, orang yang punya idea tu yang aku rasa dah hilang akal.


   Muzium kan tempat lawatan wajib budak-budak sekolah.Katalah satu cikgu tu bawa budak-budak dari tadika.Tiba-tiba, budak-budak tu tanya tentang jasa si pemakai gaun hebat tu.Takkan cikgu nak jawab : Jasanya ialah jadi pembohong.Mula-mula kata takde apa-apa dengan Norman tapi tup tup jadi laki.Atau takkan cikgu tu nak jawab;Haa...Inilah si Memey yang rampas laki si Abby Abadi.Mau rosak akhlak budak-budak baru nak hidup tu.


   Kesimpulannya: Janganlah terlampau to****g wahai 'orang muzium negara'.Janganlah rendahkan martabat muzium tu dengan mempamerkan bekas si Memey tu.Janganlah digadaikan maruah semata-mata nak tarik publik datang melawat muzium.Kalau tak, daripada pamerkan gaun tu, baik kau pamerkan Si Memey tu terus!





Baju nilah yang nak dipamer di muzium tu agaknya.
Tak lawa pun. ( Pada akulah.Pada orang lain mungkin lawa)



Yang  ni barulah cantik.
Psst!Yang ni tak nak pamer kat muzium negara ke?

(Gambar-gambar aku pinjam dari Google lepas gigil-gigil aku google)

11 comments:

peNulis SeNjA said...

tak leh nk join

PeRmAtA bIrU said...

saya setuju sangat dengan entri nih... apakah sumbangan memey sampai baju dia nak letak kat muzium negara??? nak suh budak2 kena tangkap khalwat ramai2 ke??? pastu pretend x pernah buat dosa... sangat x faham... hurm... tapi gaun kawen ct nurhaliza dulu memang cantik..:)

kpah k-poh said...

bkn baju biru tu scarr...baju yg lain...mahal tu..dear..!!!..tak tau apa motif baju bekas peluh memey tu nak letak kat muzium...

Arm'z said...

Datang dari segmen Abg.Ben..http://armzstory.blogspot.com/2011/09/segmen-terjah-hari-ini.html

Umi Asura Sanusi said...

sokong! memang nama 'memey' tu kedengaran gedik.

mas saari said...

betul tu!
ntah apa2 nak pamer baju kahwin..bukannya ada bagi sumbangan apa2 pun si memey ngan norman tu!

lawak betullah orang muzium ni..

LydSunshine said...

Takde sumbangan dalam Malaysia tu satu la. Sumbangan dalam industri hiburan pun setakat suam-suam kuku. Kalo setakat takde sumbangan tp disukai ramai pun masih boleh dimaafkan. TAPI... ko dah la ntah sape2. Org suka ko pun tidak. Lebih2 lagi pasal kes ko dgn Norman Hakim tu, wp org tak sokong sesape, tp ko tak penting langsung dlm kehidupan rakyat Malaysia. Pastu baju tu pun, secara jujurnya tak lawa walaupun mahal. Sekian. Emosi. Hehehe. Sorry Scarlett.

gedek! said...

Owh... gelak golek-golek....

ingat kan gelak guling guling!

zieyzain said...

haha,..tu lahh, ntah ape2 lah nak tyng bju pgntin,..~

ziey singgah n follow u yah,..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

hik3...tergolek miza gelak cik scarlett!hahaha..tak tau nak taip apa.betul la..hrp2 anak2 LM tak jd cikgu lah nnt dan bw anak murid ke sana.alahai..pelik betul la,baju pengantin nak letak sana?siapakah tokoh yg bernama memey?

Buuwa said...

idea bernas dari sapa la nih.. rosak3.. nak gelak golek2 jugak... hahahha

Let's have a break!