Wednesday, October 26, 2011

Apa nama kuih tu ye?

   Perayaan Deepavali disambut oleh mereka yang beragama Hindu.Tapi sebagai rakyat Malaysia kita kena ambil tahu juga sedikit sebanyak tentang perayaan bangsa lain.Jadi aku ingin imbas kembali kenangan zaman kanak-kanak aku semasa aku berjiran dengan orang India.Tiap kali tiba Deepavali, satu talam penuh dengan kuih-muih akan dihantar ke rumah.Aku paling suka sejenis kuih yang aku gelar kuih bom sebab ia keras macam batu.Aku google tapi tak dapat gambar tu.Apa nama sebenar kuih tu ye?Ia bulat dan keras macam batu.Cik Google cuma beri kuih bom Melayu di bawah ni.


-
-
-
-
-
-
-
-
-

Kuih ni Home Creation yang buat.




Pinjam dari malaysiabest.net



Kuih ni apa namanya Kak Yong?

< HAPPY DEEPAVALI >





9 comments:

faizal mohd said...

lama tak makan muruku. kat rumah ada acuan muruku. huhu :)

Unknown said...

SALAM,
TAHU MAKAN JE, TAK TAHU NAMA !

Unknown said...

aku suka kuih mcm dlm gambar yang first sekali tu..bom batu..sedap :)

kpah k-poh Sharifahnor said...

kuih yg keras mcm batu...di panggil kuih batu lah...sedap tu..kalau baling kat dinding tak pecah..tapi cair dlm mulut..perghhhhh...

laskar pelangi said...

lama dah tak makan kuih bommmm...

pinky_liscious said...

sedap lak tengok kuih bom tu!!

a i m z said...

lapar~

sekamar rindu said...

salam..

yg atas tu kuih rengas...saya suka..:)

Uji Hussein said...

Kuih batu ke kuih bom ke, janji boleh makan dan halal ek Kak Pah.

Post a Comment