Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, October 27, 2011

GO TO HELL!!!

   Budaya merokok di kalangan rakyat Malaysia aku rasa dah jadi barah tahap 4 dah.Bukan setakat di rumah, tapi di mana-mana kita boleh melihat perokok merokok dengan bangganya.Pus!Pas!Pus!Pas!Tanpa ada sekelumit pun rasa malu kerana melanggar larangan Allah.( Kan merokok itu haram hukumnya)   Kadang-kadang aku rasa nak sumbat putung rokok yang menyala tu dalam lubang hidung si perokok yang kembang kempis kembung menghembus nafas sang naga.Bukan main nikmat kau ye!Tidakkah kau sedar orang-orang di sekelilingmu menderita?Rasa menyampah, rasa kau macam sampah!

   Kajian menunjukkan akibat tabiat merokok perokok aktif, yang jadi mangsa adalah perokok pasif!Kami, perokok pasif tak pernah merokok, tetapi terpaksa menyedut racun rokok yang dihembus dek perokok aktif.Di manakah keadilan?Cubalah buka mata dan positifkan fikiran.Kasihanilah kami yang tak berdaya ini.Jangan penuhi dada kami dengan racun yang kami benci.Jangan sampai ke satu tahap, kami hilang sabar dan kata'Go to Hell!'to you perokok tegar!Aku benci asap rokok TAHU!BUSUK!!!!



Kucing pun ada otak dengan tak merokok!
( Kucing comel Cik Google)



( Gambar Cik Google)
Kau sedap-sedap pus pas pus pas sedut asap rokok, 
kami yang merana dan silap-silap kena penyakit tak boleh diubat.



Tengok tu!Baik kau telan je racun sekilo dua daripada menyusahkan orang!

8 comments:

kpah k-poh said...

Arwah abah kpah meninggal akibat kanser paru-paru...kuat merokok..
nasib baik suami kpah tak merokok..memang kpah memilih utk pilih yg tak merokok...

zanafahmi/PB said...

saya pun, tak suka...tak sukaaaa tau! tolong la jgn bg kami sesak nafas!

luahfikiran said...

SALAM,
YG TAK MEROKOK JGN CUBA MEROKOK, DAN YG DAH MEROKOK TU CUBALAH BERHENTI MEROKOK. INSYAALLAH AKAN BERJAYA

Phat said...

alhamdulillah..dibuka kan hati dan dorongan dari isteri dapat jugak benti merokok

MakNgah said...

Abah sy dulu merokok, satu masa tu dia sakit sebab merokok ni la..terus berenti.

kita kalau dah sakit baru nak tau berenti. sebenarnya kalau bapak x hisap rokok bagi contoh yg bagus pd anak. abg & adik2 laki saya xmerokok sebab abah sy tak merokok juga.

g0m0k9enDek said...

saya pilih yg x merokok tuk diri saya.. kalo terbau rokok, siap lah... mmg kena sekel bertubi2~

azam said...

:) alhamdulillah saya tak merokok

Chekgu Azrine said...

manusia sanggup perabih duit kerana ketagih merokok.. huhu

Let's have a break!