Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, October 20, 2011

Kaitan sakit perut dan migrain.

   Hari ini aku diserang migrain lagi.Sakit adalah pelepas dosa kata orang.Jadi aku reda jelah.Selepas muntah 2,3 kali aku terpaksa segera ke klinik.Tapi aku geram sungguh!Pergi klinik A, tutup.Pergi klinik B, buka tapi doktor takde.Pergi klinik C, pun tutup!Kepala aku dah rasa macam nak pecah!Siapa yang pernah kena migrain taulah macam mana sakitnya.Nasib baiklah klinik ke empat yang aku pergi dibuka. 

   Mula-mula doktor tanya sama ada aku stress ke tidak.Aku jawablah tidak sebab memang aku tak stress.Kalau boleh hujung minggu pun aku nak ke sekolah.Kemudian doktor tanya, aku muntah ke tak.Aku jawablah ye sebab memang dah 2,3 kali aku muntah.Aku dah rasa macam nak pengsan dah tapi doktor tu tak habis-habis lagi tanya itu, ini.Dia tanya juga cukup tak aku tidur.Aku rasa cukup kalau weekdays.Weekends lainlah sebab aku mabuk blogging.

    Lastly, doktor tu tanya, aku buang air lawas ke tidak.Aku kata, memang ada masalah sikit sebab aku selalu kembung perut.Eh... tiba-tiba kata doktor, aku migrain sebab ada masalah dengan peredaran darah aku.Aku tak cakap apalah.Lepas ambil ubat dan mc, aku pun terus balik.Lepas makan ubat, baru aku terfikir, macam mana buang air tak lawas boleh kita kaitkan dengan peredaran darah ye?Aku tak faham maklumlah aku belajar morphology, syntax, phonetics.Manalah aku tau pasal perubatan.Ada sesiapa yang tau, silalah kongsi pengetahuan ye!



Ini rupa orang sakit perut.



Ini pulak rupa orang sakit migrain.

Ada persamaan tak?



Ha.... macam nilah apa yang aku rasa!

( Gambar semua Cik Google punya )

12 comments:

LadyBird said...

smg cpt siht...

LadyBird said...

awk.. sebenarnye awk ade mslh angin.. ade kaitan dgn perut kan? kalau sembelit.. angin akan tertolak ke atas.. menyebabkan sakit kepala.. kene cr pelawas..

aimie amalina said...

hayoooo
ciannye akaka
emm..
saya paham kak sebb sy pon dulu kene migrain
emm3
apa yg mimi rase
sebb bile kite tak berak ke cm ne ke
kite x buang angin2 toksin dlm bdn
tu naik pale nak muntah segala tu..
emm..tu yg mak ckp la
hehhe
dr tradisional..hehhe

onie said...

sakit mana pon,mesti tang kepala jugak di pegangnya :D

IMANSHAH said...

banyak berehat..dan makan ubat

APAN said...

aku lagi la x tau...perut ngan kepala..rasanya2 x sabit kot.huhu...

simanis said...

i love phonetics! haha...got A+ last time...

kpah k-poh said...

harap dah sembuhlah yaaa...

gedek! said...

tak boleh lawan sakit gigi....

seksa!

Puan Kutu said...

alahai macam2 sakit.sabo dan semoga cpt sembuh..sy pun tak belajar medic,so sy tak tau nak jawab.hehe..

sop said...

x rasa lagi sakit migrain dorang kata teruk sgt

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

tak taulah apa kaitannya sis, sbb miza pun mmg ada gastrik dan sejak dah tak da masalah tak lawas ni betul gak mmg tak mai dah migrain tu.

Let's have a break!