Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, November 17, 2011

Sekolah yang memotong RM100 tanpa izin diminta memulangkan semula wang tersebut.

   Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.Itulah perumpamaan tepat buat sebuah sekolah di Kuala Lumpur yang telah memotong sesedap rasa bayaran bantuan anak-anak RM100 tanpa izin.Dek kerana tindakan berani tak bertempat pihak pentadbir sekolah tersebut, maka semua sekolah dianggap tak amanah dengan mengambil duit hak anak-anak.Tak pasal-pasal, cikgu-cikgu juga yang dipersalahkan sedangkan cikgu-cikgu hanyalah golongan lemah yang 'menurut perintah'.Tolonglah ye.Jangan jadikan isu pemotongan wang tersebut oleh sebuah saja sekolah, maka semua cikgu dilabel sebagai kebuluq duit!Tak rela kami tau!


Inilah contoh nila kawan baik aku masa sekolah dulu.
(Cuba google perkataan 'nila'.tengok apa yang keluar)



Ini ke yang namanya belanga?
Sorrylah ye sebab aku sebut benda ni periuk!


PERINGATAN KEPADA SEKOLAH YANG TELAH MEMOTONG RM100

SILA PULANGKAN KEMBALI DENGAN SEGERA!!!

13 comments:

IBU GEBU said...

apa kes nak potong2 pulak? dah kerajaan bagi RM100 kan...

kot2 sekolah tu banyak hutang kot... hehehe

Mrs.Yie said...

yeay2! kak scar dah pandai buat label banyak..hehe..kalau boleh perkataan yg ada dalam entri dan sama dgn label yg akak buat tu di BOLDKAN ye..lihat je contoh yg saya buat kat entri2 saya..

cantekk said...

tahnye, membusukkan nama semua cekgu je...mcm gamp.. je prangai tu. eee mmg tak malu...
*geram plak, even bukan cikgu

afzalsukasuki said...

betul!!pulangkan balik det kami!! (padahal dah 10tahun tinggalkan alam sekolah)

makdara TERdiva said...

la..camni pun ada..kesianlah pada murid2..

Miss Eiza said...

sy pun panggil tu periuk...hehe,,,

si robot comel said...

haa,dalam berita ada tunjuk,haih sepatutnya bagi jumlah yang betul,janganlah nak potong.amanah tu

khairul@kechik said...

PULANGKAN!!! hehe..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

habis nama cikgu lain terkotor ek?

sis sht?

Scarlett O'Hara said...

Nak tau tak? Shhh!!!kengkadang kami cikgu ni serba salah sebab pentadbir suruh buat yang kami tak berapa setuju.Contoh ttg potongan tu lah. Sshhhh!!! :D

Cik Eka said...

eh suka hati je depa pi potong....


rata2 semua mak bapak gembira dengan duit tu..makcik eka,siap masuk terus dalam akaun bank anak dia..tapi makcik eka lah pegang buku..

kata dia,walau pun 100,tapi berguna bila nak masuk sesi sekolah tahun depan....

Cik Rose Cute said...

Oh ya ker??sshhhh!!

tonaH iS herE said...

suke ati depa je nak potong

Let's have a break!