Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, December 17, 2011

Aku kata TAK NAK! TAK NAKLAH!!!!

   Budaya merokok di kalangan rakyat Malaysia aku rasa dah jadi barah tahap 4 dah.Bukan setakat di rumah, tapi di mana-mana kita boleh melihat perokok merokok dengan bangganya.Pus!Pas!Pus!Pas!Tanpa ada sekelumit pun rasa malu kerana melanggar larangan Allah.( Kan merokok itu haram hukumnya)   Kadang-kadang aku rasa nak sumbat putung rokok yang menyala tu dalam lubang hidung si perokok yang kembang kempis kembung menghembus nafas sang naga.Biar si perokok tu menjerit sekuat hati, TAK NAK!TAK NAK!Masa tu bolehlah aku tangkap gambar dia untuk masuk photo contest! Untung-untung aku menang.Bolehlah dapat duit free! Bukan main nikmat kau ye!Tidakkah kau  tau smoking kills you! Tidakkah kau sedar orang-orang di sekelilingmu menderita?Rasa menyampah, rasa kau macam sampah!

   Kajian menunjukkan akibat tabiat merokok perokok aktif, yang jadi mangsa adalah perokok pasif!Kami, perokok pasif , penat menjerit TAK NAK!TAK NAK! Kami tak pernah merokok, tetapi terpaksa menyedut racun rokok yang dihembus dek perokok aktif.Di manakah keadilan?Cubalah buka mata dan positifkan fikiran.Kasihanilah kami yang tak berdaya ini.Jangan penuhi dada kami dengan racun yang kami benci.SMOKING KILLS!I REPEAT... SMOKING KILLS!!! Jangan sampai ke satu tahap, kami hilang sabar dan kata'Go to Hell!'to you perokok tegar!Aku benci asap rokok TAHU!BUSUK!!!!TAK NAK!TAK NAK!  


Nak hisap rokok juga ye?
Meh aku sumbat mulut tu!

Sesiapa yang nakkan hidup sihat,
klik ke Gaya Hidup Sihat ni ye.



   

0 comments:

Let's have a break!