Tuesday, December 27, 2011

Dasar dan opsyen SBPA : Oooo!!!Aku dah faham!

   Alhamdulillah... Akhirnya setelah diberi taklimat dan penerangan secara detail, aku faham apa itu SBPA.Hasilnya, aku terima dengan rela hati SBPA (  Saraan Baru Perkhidmatan Awam) dengan pencen 56 tahun, sama seperti dulu.Bukan aku tak nak pilih 60 tahun.Aku risau rakan-rakan blogger nanti lukis Teacher Scarlett bertongkat pergi mengajar!Kesimpulan yang aku buat, SBPA adalah penambahbaikan bagi skim/sistem ( alamak!Tiba-tiba aku lupa terms yang betul) saraan baru yang sedia ada.Gaji naik, pangkat pun naik.Tentang Exit Policy tu, sesiapa yang tak berikan komitmen penuh untuk bekerja, memang patut pun kena berhenti.Itu pun bukan berhenti serta merta.Kerajaan beri tempoh untuk tingkatkan prestasi.Apa pun aku bersyukur kerana bergelar kaki tangan awam.




Sentiasa bersyukur dengan nikmatNya

p/s
Bersiaran dari dalam bas City Liner dari Pasir Gudang ke Cyberjaya.

5 comments:

Munn Jaafar said...

tu la..bsyukur..ai koje swasta jek.. =)

tirahzairi said...

kalo pki tongkat pergi mengajar mknanya da tua kn..hehehe

TiTi said...

betul tu, SPBA adalah skim perkhidmatan awam yang cuba diswastakan, tiada lagi jaminan seperti dulu. Dan tiada pilihan, terpaksa akur je lar, kite pekerja, bukan majikan, ye tak :D

Chekgu Azrine said...

Memang kena sign pong..wajib..hehe..saya hv to choose 58 cz xde pilihan as posting 2008 sign 58..pilihan 60..xsesuai kot..silap hbmurid pggl nenek.plak..haha

Unknown said...

sy pun plh 56 xlarat rasanya menjaga yang sakit sampai umur 60...silap2 diri sendiri yang sakit

Post a Comment