Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, December 22, 2011

Rupa wang kertas dan syiling baru Malaysia 2012

  Sejak akhir-akhir ni, kita asyik cerita pasal duit je!Mula-mula duit bantuan budak-budak sekolah RM100.Kemudian duit Bantuan Rakyat 1 Malaysia.Tak lama lepas tu cerita pasal duit baucer buku budak U.Eh!Hari ni cerita tentang duit lagi; WANG KERTAS BARU MALAYSIA 2012.Ini dah bagus!Ada kemajuan kata orang!   Tapi, bagi aku yang banyak kena tipu tahun lepas dan tahun ni, bila cakap tentang duit, aku bertekad untuk penuhkan balik kocek aku yang dah kosong!Cerita tentang duit juga tu kan?


Jom tengok gambar duit baru



Amboi meriahnya!




Macam duit mainan pulak.
Colourful!
( Model tolong pegang duit ni pun comel!)




Wow!Geliga otak yang reka!





Minta-minta tahun depan, dapatlah aku simpan duit banyak-banyak!





Tengok?Penyu juga jadi pilihan.
Nasib baik tak kura-kura!

( Gambar-gambar di atas aku pinjam daripada Nota Kosong )




Kenapa gambar saya tak de?

Ini tidak adil, tidak adil bagiku!
( baca ikut rentak lagu Yuna, penakut)

3 comments:

semut-terbersin said...

macam duit menan je!
kenape duit seposen tuh ada bintang israel? ish ish ish

CeritaSekupang said...

lawa juga gambar duit baru2 ni ...

aizamia3 said...

tak sabar nak memilikinya.. ;) terutama yang warna kuning itu..

Let's have a break!