Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, April 22, 2012

Burung siapa aku pegang?

   Kejadian semalam, tidak aku rancang.Niat asal aku hanyalah untuk mencari seorang anak murid aku.Ada hal yang perlu aku beritahu.Tapi, bila sampai di bilik Transformasi Minda (Lebih kurang macam bilik seminar ) aku lihat anak-anak murid aku kecoh.Aku jenguk, rupa-rupanya, dia orang gelikan burung!Entah burung siapalah yang terlepas!Burung tu dah menyorok dalam beg.Nampak jinak.Aku pun apa lagi, terus je tangkap burung jinak tu.Tak terfikir pulak paruh dia yang kuat dan tajam tu mungkin boleh mencederakan aku.Apa lagi, bila aku tangkap je, ngap...dia gigit jari aku.Lukalah juga.Lepas tu aku pun hantar burung tu ke sangkar besar depan perpustakaan.Mudah-mudahan, burung tu selamat dari menjadi makanan sang kucing!Esok, tak sabar aku nak tanya khabar dia di sekolah!

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ni burung Google.
Burung sape entah yang aku tangkap semalam,
rupanya sebiji macam ni!

1 comments:

Iena Eliena said...

salam..
singgah follow sini :)
jom follow cik iena jugak(^_~)
www.ienaeliena.com

Let's have a break!