Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, May 7, 2012

Balut?

   Aku janji nak buat entry pasal balut kan?Haaa... ni ha dia. Bagi yang biasa tengok TLC 707, si Andrew Zimmern yang botak tu, tentu tau balut kan?Balut ni sebenarnya sejenis makanan tradisi di Filipina yang diperbuat daripada telur itik yang dah ada anak dalamnya tu.Telur tu direbus dan anak itik yang belum berapa jadi tulah yang dimakan sebagai balut.Tak sanggup rasa nak makan tapi tulah kata orang lain padang lain belalang.Jom tengok balud.
-
-
-
-
-
-
-
-
Delicacy-'Balut or Balud'..see the duckling?

Tengok tu? Siap ada bulu lagi.
Credit to : Lookalike Pinoy



Balut

Untuk gambar yang lebih menyelerakan... :D

Credit to : blogtravelpod

Ha!Apa lagi.Gi cari telur itik.
Eram kan biar jadi separuh anak.
Dah tu rebus.

p/s : Nak tanya anak muris aku Izza Assuncion camana masak balut yang betul




3 comments:

deno said...

pernah dgr pasal balut nie... eiii... geli!!!! ada jugak org sanggup mkn! wek!

nasir hamzah said...

adeh loya pulak tekak ku ini bila melihat gmbr balut, fist time dgr..

Azhafizah[フィザ] said...

tak lalu nak tengok apetah lagi makan..pelik pelik je selera dorang ni

Let's have a break!