Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, May 7, 2012

Keli oh keli.

   Perut aku lapar.Nak beli lauk kedai, tekak dah tak boleh terima.Tengok dalam peti ada keli 3,4 ekor.Bukan aku beli tapi adik aku si AFJ El Toyek yang pancing.Tiba-tiba rasa terliur nak makan keli berlada.Walau pun badan penat sebab baru je balik sekolah, aku masaklah jugak kentung kentang sorang-sorang kat dapur.Bau nasi beras wangi yang mendidih, memang cukup menyelerakan.Tambah-tambah pulak, time musim hujan macam sekarang ni.

   Siap masak, sambil aku blogging dan menonton Benci Bilang Cinta di Suria, aku hidanglah keli berlada aku tu.Baunya sungguh menyelerakan.Tapi bila aku makan sesuap dua je, aku dah tak de selera.Alamak!Aku surrenderlah.Aku memang tak selera makan ikan darat apa lagi kalau aku sendiri yang masak.Tambah-tambah sekarang ni sebab selera aku mengalahkan orang mengandung.Memilih sangat.!Nak tak nak, aku buat jemput-jemput aka cekodok je lah buat alas perut.Apa pun, alhamdulillah, sebab Allah masih lagi berikan aku rezeki.
-
-
-
-
-
-
-


Hair, Head and Mind

Eh!Silap!Ni Mr Curly blogger lambut manyak keliting!Bukan ikan keli!
Sorry ek Mr.Curly

-
-
-
-
-
-


Pinjam gambar keli berlada Mak Long.


7 comments:

Yasmin Aris II said...

alahai, my feveret . akak tolong post kan bleh tak ?? hihi

Munnafendy said...

fuh mmg lama xmakan keli berlada nih...nk masak sndri hadoooo.. =D

deno said...

deno suka sgr ikna keli tapi ikut org kampung, deno xleh mkn... hampeh je..

jemarisuri said...

terbaek...js tak suka tp anak2 suka..hehe..

Telor Power said...

ikan darat atau ikan laut semua aku bedal.

keli menari said...

tidakk!!! jangan makan saya .haha

mr.curly said...

adoiyai..yg mulo2 tu pic bapak segale keli..cet!!

Let's have a break!