Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, October 12, 2012

Di mana kedudukan blog kita?

   Dah lama tak jenguk ranking Alexa kawan-kawan.Bukan mengintai tau, cuma sekadar melihat di mana kedudukan mereka dan di mana kedudukan kita.Kalau kita tak ok, bolehlah selalu jenguk blog-blog yang hebat.Mudah-mudahan ada sesuatu yang dapat kita pelajari dari mereka terutama dalam dunia blogging.Malam ni nak kata aku free sangat tu tak delah sebab berlambak kerja nak buat, tapi aku teruja nak mengendap ranking Alexa blog-blog yang biasa aku lawati.Bukan jealous tau cuma sekadar berkongsi je.Pendek kata, mengendap dengan niat baik tau.Ok.Apa lagi jom kita mengendap.



BEN ASHAARI

Ranking Alexa : 362
Follower : 25243
-
-
-
-
-
-

Blog kedua : Mialiana

Smile... Smile... Smile... | Mialiana.com

Ranking Alexa : 536
Follower :8416

-
-
-
-
-
-

Blog ketiga : Lyssa Faizureen

!    ✿LYSSA FAIZUREEN✿   !

Ranking Alexa :952
Follower : 53464
-
-
-
-
-
-

Blog keempat : Mat Gebu Tiffin Biru
Ranking Alexa : 1,666
Follower : 14236
-
-
-
-
-
-
-

Blog kelima : Lulu Caldina
Ranking Alexa :3024
Follower: 4948
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Blog keenam : Ujang
2025
7157
-
-
-
-
-
-

Blog ketujuh : Yuyu Kupu-kupu Kecik
Ranking Alexa : 1949
Follower : 20026
-
-
-
-
-
-
-

Blog kelapan
Ranking Alexa : 2575
Follower : 2800
-
-
-
-
-
-
-
-

Blog kesembilan : Faizal Fredly

Ranking Alexa :8360
-
-
-
-
-
-
-
-
Blog kesepuluh : Abang Gedek

Ranking Alexa :4177
Follower : 1377

   Kesimpulannya :Kedudukan ranking yang ok dan nama yang tersohor sebagai blogger yang terkenal bukan penentu tingginya jumlah traffik.Maknanya kalau ranking tak tinggi dan nama tak tersohor pun pengunjung setia tetap akan berkunjung.Tambah lagi jika entry yang dihasilkan cukup bermutu.Tapi kalau follower ribu-ribu pun, tapi tak pandai jaga hati follower, alamat tak lamalah blog tu.

P/s : Di manakah kedudukan blog kita?



5 comments:

cik wawa said...

yeahhh ! suka entry ni :D

luqman zakaria said...

dorang semua blogger2 fames amos! kedudukan blog arepnakbebel pulak..errr...T__T sedih ler nak citer..haha

ZWAN SABRI said...

blog zwan entah ranking no berapa la.. huhu

Scarlett O'Hara said...

Tak kisahlah blog kita ranking ke berapa asalkan kita ikhlas berblogging.

Scarlett O'Hara said...

Suka Cik Wawa suka entry ni.

Let's have a break!