Friday, November 2, 2012

Saat terindah seorang guru

   Bukan bercinta je ada saat terindah, tapi bertugas sebagai seorang guru juga.Bagi aku, saat terindah sebagai seorang guru adalah semasa sesi mohon restu bila nak tiba peperiksaan besar seperti PMR dan SPM.Hari ni, telah pun berlangsung majlis mohon restu untuk calon-calon SPM.Dah try tak nak mengalir air mata, tapi mengalir jugak.Terharu sangat dengan kata-kata anak-anak SPM aku.Siapa tak jadi cikgu, tentu dia tak faham bagaimana kami para guru rasa.Indahhhhhhhhhhhh sangat!Sebab tulah aku kata saat mohon restu itulah saat yang paling indah!

   Mudah-mudahan, anak-anak SPM aku berjaya dengan cemerlang.Mudah-mudahan juga, mereka akan tetap ingatkan kami, guru-guru mereka.Kebanyakan anak SPM aku tu, aku ajar dai Form 1 lagi, jadi andai kata mereka berjaya dalam SPM dengan cemerlang, kami juga tumpang gembira meski pun kebiasaan, tiada siapa yang menyebut nama kami, para guru sekiranya mereka berjaya.Tak pelah....Yang penting, doa kami untuk mereka akan sentiasa mengiringi sepanjang peperiksaan... Apa-apa pun, aku nak berArabian Night dulu untuk dinner malam ni....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pakai ala-ala macam  ni jelah....
Ahlan wasahlan!

  

2 comments:

Unknown said...

good luck kepada mereka yang menduduki SPM

ghost said...

semua pernah jadi anak murid, dan bagaimana cara kita menghormati guru kita dahulu, begitu lah jugak kita akan dihormati oleh anak murid kita.

Post a Comment