Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, December 18, 2012

Buah-buah pelik tak pernah jumpa

Pagi-pagi nak cerita pasal buah.
Rupa-rupanya banyak buah yang aku tak tahu.

Pertama : Buah Putat kata KAK NAB


buah-dabai
   Kedua : Buah dabai.Kata Fazlisyam, tuan punya gambar, di Pasar satok selain buah dabai, ada macam-macam lagi buah yang pelik contohnya durian kura-kura, buah belimbing api atau buah uchong, buah langgir,buah tampoi dan buah bambangan.Kalau nak tahu lebih lanjut, bolehlah ke blog Fazlisyam.



   Ketiga : Buah telur kuning @ kanistel.Untuk tau lebih lanjut, bolehlah ke blog Fazlisyam, tuan punya gambar tu.Ada banyak maklumat di blog tu.



   Keempat : buah Keriyang dot (Besar) kata tuan punya gambar, Wannura.Selain blog Fazlisyam tadi, blog Wannura ni pun banyak info tentang buah-buah pelik yang aku tak penah jumpa.Kalau nak tahu, silalah ke blog Wannura.Sementara itu, aku nak makan buah pelik ni.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
BUAH EPAL!Apa tak peliknya, buah epal bukan buah tempatan tapi di mana-mana boleh dapat buah epal.Budak baru tumbuh gigi pun tahu buah epal.Kan pelik tu?



1 comments:

yana aina said...

yana kenal buah epal jerk dlm entry nie .. hehehh

Let's have a break!