Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, December 30, 2012

Kau ke yang nak pakai?

   KAU KE YANG NAK PAKAI?
DIAM-DIAM SUDAHLAH.
AKU TAULAH APA AKU NAK BELI!

   Dialog di atas aku petik dari kejadian sebenar yang aku lihat dengan mata sendiri semalam.Lokasinya di sebuah kedai kasut, di Kip Mart Masai.Dialog dilontarkan oleh seorang remaja lelaki mungkin tingkatan 4 atau 5 kepada seorang wanita tua berselendang berbaju kurung agak lusuh yang aku pasti ibu si remaja kerana aku terdengar perbualan seterusnya.

     Rasa terkejut dan sedih kerana kasar sungguh bahasa si anak.Kasut yang diingini tu rasanya di luar kemampuan si ibu jadi si ibu menasihatkan si anak supaya memilih kasut yang lebih murah.Tapi diherdiknya si ibu.Tak patut sungguh.Inikah generasi muda kita yang akan datang?Panjang aku nak ulas tapi panjang pulak senarai kerja yang aku kena siapkan...

Cantik pulak kasut google ni.

4 comments:

baby comel said...

Alahai.. Baiknya bahasa budak tu kan. Kecik hati si ibu. Kalau sy la xtau dh nk berbahasa mcmana lg dgn anak yg begitu

Nurmujahidah Ismail said...

mintak duit pun ngan mak, berani cakap camtu. dasar budak tak tahu malu dan tak sedar diri!!!

Belalang hijau Perisik said...

biar betoi anak ckp mcm tu dgn mak?sedih aih dgrnya...

hadiah dah smpi... tq ye scar :)

aKSARAfENDI said...

knapalah mcm tu skali prangai anak pg mak dia...

Let's have a break!