Wednesday, December 5, 2012

Konch?Apa tu?

   Siapa suka menonton Bridget's Sexiest beach?Aku suka!!!Tu yang aku rakam semua siri yang ASTRO tayang.Baru-baru ni, Bridget yang cantik tu telah ke TURKS AND CAICOS ISLAND.Tengok gambar Bridget Marquardt  jap...



   Tentang Turks & Caicos Island,first time aku tahu kewujudan negara ni ialah semasa aku di Tingkatan 1.Aku tengok rancangan Miss World di TV Singapura.Tak sangka rupanya makanan ruji orang-orang di pulau ini adalah konch.Ingatkan roti, kentang atau nasi je makanan ruji dalam dunia.Rupanya konch pun ada.Tak tau apa itu konch?Jap ye, aku google cari gambar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


   Inilah rupa konch.Konch adalah sejenis siput yang isinya seakan-akan gonggong.Merata-rata orang boleh jumpa konch di tepi pantai dan dalam laut Turks & Caicos.Kalau gonggong, rasanya memang lazat jadi mungkin konch ni pun lazat.Tu yang jadi makanan ruji tu.Isinya macam mana?Jom kita google lagi.....
-
-
-
-
-
-
-
-
Nampak?Lepas kita ketuk cengkerangnya, kita boleh tarik 'kaki' konch tu dan seterusnya tarik isi konch keluar.Sama macam gonggong.

Gonggong pun tak tau?
Jap kita google lagi.
-
-
-
-
-
-
-
-
Inilah rupa gonggong.Cengkerangnya popular dibuat keychain.

-
-
-
-
-
-

Ini isi gonggong yang telah dicungkil keluar.Isi konch pun sama cuma saiznya besar.

   Jadi kesimpulannya, bagi sesiapa yang gemar melancong dan ada duit nak melancong, pergilah ke Turks and Caicos.Mesti tak rugi punya.Takdelah asyik-asyik Korea.Asyik-asyik China.Nanti, bolehlah upload gambar makan konch.Sebelum tu, meh tengok peta Turks & Caicos.

-
-
-
-
-
-


p/s: Gambar seksi tepi pantai macam Bridget jangan upload!

Kepada yang Form 5 tu, perhatikan juga kedudukan Jamaica di mana.
(Poem :The Nature)

1 comments:

Suria Amanda said...

ohhhh...siput gonggong...

Post a Comment