Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, March 9, 2013

Amaran kepada para guru

   Mesej di atas aku pernah baca di Harian Metro atau Utusan Malaysia baru-baru ni.Rasa nak tergelak pun ada.Reaksi akulah: Aku memang marah kalau anak-anak murid kesayangan aku tak buat kerja rumah, tapi marah-marah sayang.Aku memang denda tapi denda suruh buat pembetulan 2,3,5 kali ikut berapa kali aku dah beri warning. Aku memang langsung tak pernah merotan anak-anak murid aku di sekolah menengah.Semasa di sekolah rendah dulu adalah juga sesekali guna pembaris tapi pun rotan-rotan sayang je. Tindakan disiplin lain?Errr..... emmmmm...... Memang tak pernah.

  Tapi kan, kalau semua tak boleh, janganlah marah pada kami kalau keputusan peperiksaan anak-anak anda tak memuaskan.Maklumlah budak-budak, ada setengah tu, dah kena marah baru nak buat kerja sekolah.Kalau tak marah, jangan harap.Hampeh!Tambahan:Aku ajar kucing kesayangan aku pun pakai 'pukul'.Pukul manja-manja je di kaki supaya dia masuk rumah pandai kesat kaki dulu.

1 comments:

cik chinta said...

pljr ni cm paku, kn tukul br nk gerak wt kje. hihi

Let's have a break!