Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, April 6, 2013

Aku seekor ketam

   Tiba-tiba, aku terbayang yang aku adalah seekor ketam.Ketam ada berapa kaki ye?Tak terfikir nak kira.6 kot.Ok... Kita buat andaian begini.Setiap satu kaki ketam adalah untuk satu tugasan yang mesti aku selesaikan dengan segera.Dengan kata lain, tugas pengurusan di sekolah yang perlu segera aku tuntaskan.Aikk!Bunyi peliklah pulak.Dateline pulak tu hari yang sama.Deadline ke datelina?Ala... dah pelupa sangat aku ni.   Suka atau tidak, by hook or by crook, aku mesti buat semua.Bila selesai semua tugas, tiba-tiba, tinggal 'badan' aku je yang tinggal.Kaki-kaki aku semua habis tercabut!Maklumlah ketam!Nasib baik aku bukan ketam.Walaupun aku cuma ada dua kaki je, penat macam mana pun, kaki aku tetap tak tanggal!

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Gambar Google

Nasib baik aku bukan ketam.

Apa aku merepek ni?
Ooo..... Inilah tanda aku mengalami kepenatan melampau.

0 comments:

Let's have a break!