Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, May 12, 2013

Cuit-cuit sayang je.

   Penat aku cari lagu yang sesuai untuk Hari Guru.Asyik-asyik keluar lagu Indonesia.Aku suka juga lagu Indonesia, tapi takkanlah sepanjang majlis budak-budak nak menyanyi lagu Indonesia.Dahlah blogger-blogger copy paste entry Indonesia. Dah tu langsung tak tukar bahasa.Nasib baiklah ada lagu Terima Kasih Guru Shila Amzah yang awesome.Tapi bila suruh budak-budak menyanyi, tiba-tiba je suara yang merdu dikata tak merdu sebagai alasan tak nak menyanyi lagu tu.Alasan bijak sungguh!Tapi bila tukar lagu Indonesia balik, e eh, boleh pulak ada suara balik nak menyanyi.Lantaklah anak-anak.Janji happy.Lagu Indonesia pun Indonesialah.Yang penting ada yang nak memeriahkan majlis.Ehem..... Tapi yang tak seronoknya, cikgu-cikgu punyalah payah nak suruh buat persembahan.Macam mana nak tunjuk KEPIMPINAN MELALUI TELADAN!Kan?Kan?Jangan maah ha... Cuit-cuit sayang je.


Guru-guru BI tulang belakang aku yang hebat.
Errr... Kita tak nak buat apa-apa persembahan ke Hari Guru ni?

3 comments:

g0m0k9enDek said...

ok, cecepat kita pun nak carik lagu shila amzah.. haha

boni kacak said...

hahaha. banyak songeh murid2 sekarang ni kan.haha

deno said...

wah... tak lama dah hari guru.... akak buat la persembahan berlako... hihi^^

Let's have a break!