Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, May 5, 2013

Pilih han RAYA!!!

   Alhamdulillah... Proses MENGUNDI berjalan lancar.Hajat hati nak jadi pengundi pertama, tapi tengok-tengok dah ke 100 dah!Terbaiklah!Berbeza sangat dengan pengalaman mengundi PRU12 yang lalu.Betul-betul macam raya.Walau pun malam semalam aku tidur rumah mak, jam 6.00 pagi aku dah balik rumah.Jam 7.45 pagi aku dah keluar ke tempat mengundi.

   Oleh kerana jarak dari rumah ke tempat mengundi tak sampai setengah puntung rokok, atau cuma dua tiga sedut CoolBlog, jam 7.50 pagi aku dah sampai di pagar sekolah pusat mengundi.Punyalah ramai orang!Sampaikan berbaris melintang jalan raya!Tepat jam 8.00 pagi je, dengan berdisiplinnya kami masuk  dan menuju ke tempat semakan pertama.Barisan dah jadi 3 dah.Tapi, takdelah ambik masa sangat.

   Kemudian, bila dah dapat slip saluran mana, kami pun menuju ke saluran masing-masing.Aku di saluran 1.Ha?Saluran warga tua ke?Hehehe!Dah tua dah aku rupanya walau pun hati kata muda.Hahahaha!Semasa beratur tu aku tengok ramai warga tua yang tak payah pun beratur sebab warga tua yang muda sikit macam aku bagi chance.Iyelah.Takkan nak biar atuk-atuk yang pakai tongkat berdiri terketar-ketar kan?Melampau betul!

    Sambil menunggu tu sempat jugalah berbual-bual dengan pengundi lain.Walau pun tak semua aku kenal tapi tak salah aku tegur.Kan?Yang seronoknya tu takde langsung masam-masam muka tunjuk gedebe konon hebat sebab sokong satu-satu parti.Cool aje. Inilah baru politik matang namanya!Betul tak?Terpulang pada pengundilah nak pilih siapa.

    Malam ni pulak, macam biasa, famili aku akan jadi burung hnatu sebab menunggu keputusan.Senarai penuh calon-calon bertanding seluruh negara pun aku dah siapkan depan TV.Tapi yang tak seronoknya, kalau malam ni aku jadi burung hantu, harap-harap esok, cutilah sekolah.Barulah best!Tapi bila aku tanya orang PPD, dia orang kata kena tunggu pengumuman malam ni. Hmmm..... Doakanlah cuti ye.Boleh aku sambung siapkan menanda buku yang tak siap!Ok.Time tengok gambar jap.








Meriahnya Pilihanraya!
Kalah Hari raya!
Sebab raya semua asyik tengok TV je.



     

0 comments:

Let's have a break!