Monday, July 29, 2013

Ada sesiapa nak bagi idea?

   Huh!Monday blues dah datang!Malas betul aku nak ke sekolah.Kalau aku jadi suri rumah sepenuh masa, kan best!Bolehlah aku spend time sambung jahit langsir yang baru siap sikit semalam.Semangat dah berkobar nak jahit langsir.Tapi kerja tetap kena kerja.Mana boleh nak memonteng.MC kalau betul-betul sakit je.Cuti rehat pun untuk keperluan je.Bukan boleh ambil suka-suka.Jadi, nak ke tak nak, kenalah aku ke sekolah.

   Bila sampai di sekolah, tiba-tiba je mood jadi happy.Entahlah, aku rasa macam terapi pulak ila tengok senyum manis anak-anak murid aku.Mana yang bertembung, akan memberi salam.Yang bukan muslim, akan ucapkan selamat pagi.Mana yang perempuan, kebanyakannya hulur tangan.Tapi yang aku rasa bersyukur mengajar di sekolah aku ni adalah, bila aku tengok, anak-anak murid aku akan bersalam-salaman sesama mereka setiap pagi mereka berjumpa.Mungkin dah jadi budaya sekolah aku agaknya.

  Hmmm.... Oklah.Aku nak search gambar langsir lagi ni.Aku nak cari idea untuk jahit langsir aku bila balik rumah nanti.Oh ya!Hari ni aku update blog di bilik aku, di sekolah.Kelas dah habis.Budak-budak pun dah beredar balik.Sesekali, apa salahnya kan?


Cantiknya curtain Google ni.
Nak tiru, boleh?

Ada sesiapa nak bagi idea?

2 comments:

Cik Nor said...

cantik langsir tu..:)

Unknown said...

hehehe.. fiza x pndai bab decorate rumah ny .. heheh.. akk search je kak google.. bnyk lawa2.. hehh

Post a Comment